Arsenal vann trots problem m.m.


Måste börja med att citera en 14-åring från Åbotrakten:

sku no säga att igår var min luckyest day this year hittils...då man gjorde 1 mål å avsluta målgesten med en ''Pesecool Is Back'' gest Me Anton :D ( ME FINGRARNA )

Jag visste inte att det fanns en sådan målgest men antar att han menar den då jag sköt in bollen i bakluckan på bilen i videon och gjorde en gest. Den videon var gjord mest som humor eller underhållning och bara till liten del för annat. Videon hittas på http://www.youtube.com/watch?v=42egu28wyBQ

Arsenal hade 10-11 skadade a-lagsspelare igår, hur kan det vara möjligt!? Efter 5min låg Gunners under med 0-2 mot regerande belgiska mästarna. Med bra tålamod och en del flyt lyckades man vinna med 2-3! Med så här måmnga skador är det ändå starkt att vinna trots att spelet aldrig blev riktigt bra igår. Jag såg delar av matchen på en usel stream och det enda som riktigt syntes var 2-2 och 2-3 målet :)

Barca kunde ha slagit Inter men det lyckades inte då bollen inte gick in, 0-0 där! För övrigt är CL aningen tråkigt med en himla massa dåliga lag. Arsenal mötte t.ex. svåraste laget i gruppen igår antar jag. Kan bli så att reserverna får en hel del speltid i CL medan ligan prioriteras lite mer så länge det är gruppspel iaf. Champions League känns inte så hett just nu måste jag säga!

Jag skall snart iväg på träning, får försöka orka hålla igång nu, tävlingssäsongen slutar om nio dagar! Det enda som gäller är att kämpa stenhårt och att försöka ha med lite tanke i det man gör också. Vi kämpar för att hållas kvar i serien och är typ en poäng över strecket, på lördag kan det bli klart att vi hålls kvar, men knappast avgörs det redan denna helg. Får hoppas att vi inte sjunker, för vi kan spela en förbaskat fin fotboll då vi vill. I helgen skall jag också coacha cirka fyra juniormatcher i en cup. Roligt med cuper på hösten så att inte säsongen tar slut alltför tidigt. Vi kommer att fortsätta träna också, hösten brukar vara varm och lång nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0