Arshavin borta två matcher

Andrei lydde inte Wengers råd om att vila i matchen mot Wales och nu missar han och hans lår matchen mot Man city och en match till. Nåja Bendtner har ju gjort mål i två landskamper i rad och är glödhet, vi bör klara oss utan Arshavin en match eller två.

Finland skämde ut sig totalt med 1-1 mot Liechtenstein, det är typ som att kryssa med Åland! Vi skall inte bara skylla på "landslaget", landslaget är alla vi som sysslar med fotboll, det är resultatet av vårt arbete. Varför får vi inte fram några anfallare av toppklass? Orsakerna är många men själviskhet är något som inte accepteras så mycket i vårt lands fotboll. Låt unga anfallare vara själviska och misslyckas mycket så blir de bättre bara av att få försöka, det är en ledtråd på vägen.

Tyskorna körde över Engelska tjejerna totalt med 6-2 i Em finalen. Jag började se på allvar då England reducerade till 2-3 men någon rysare blev det inte. Finland ser ut att ha lyckats med arrangemanget under turneringen, bra jobbat!

Zlatan stannade upp i en intervju med flera journalister häromdagen för att säga åt Robert Laul att "Fan vad ful du är". Okej mannens skägg är int fint, men det här är första gången jag är besviken på Zlatan. Lite proffsigare får man allt vara som kapten för blågult. Ql för Sverige att vinna 1-0 i två jämna matcher. Mer krävs inte för 3p!

Imorgon skall jag coacha juniorer i Vasa och sedan träna med min egen klubb för ovanlighetens skull. Vps spelar kl.19 imorgon, synd att jag missar. Hjks b-flickor spelar i Vasa imorgon också och där skulle det vara ql att vara på plats, men nu måste det egna laget gå i första hand.

Shit pommes frittes jag åt Tortillas före träning idag, orkade inte alltför bra men kämpade ändå till slut. Nu är jag onödigt trött. Har haft lite fullt upp så jag orkade inte satsa så hårt på maten. Snart börjar PL på allvar igen efter en liten inledning. Jag skall inte skriva desto mer idag. Finns det något speciellt ni cirka 30 trogna läsare vill höra om kan ni kommentera här, försöka kan man alltid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0