CL ikväll


Match mot Olympiakos väntar ikväll för Gunners. Bendtner är inte med p.g.a. små skador från en bilolycka i söndags. denilson är borta 2mån med en liten fraktur i ryggen, låter verkligen otrevligt. Walcott och Almunia är tidigast tillbaka på söndag mot Blackburn. Djourou och Nasri är borta länge ännu och Fabianski är också skadad. Eduardo är tillbaka i truppen ikväll och enligt många startar han med Arshavin och Van Persie i anfallet, jag tror dock inte att han spelar mer än 10min idag. Matchen kommer från Sveriges tv6 så det kan bli svårt att få se den. Backlinjen är antagligen den bästa och mittfältet består väl av Fabregas, Song och antingen Diaby eller Rosicky. Jag tror på Rosicky där. Eventuellt kan någon ytterback bytas mot Eboue. På hemmaplan bör man vinna!

R.Eremenko får möta Barcelona idag och det blir säkert häftigt även om han ifjol sköt i stolpen mot världens bästa Arsenal i CL också. Dynamo Kiev har även Shevshenko i truppen som gjorde hattrick mot BArca en gång i tiden när de vann över dem med Dynamo. Idag tror jag att Barca vinner med två mål. Inter och Pool går nog mot säkra segrar ikväll också mot blåbärslaget Rubin Kazan respektive italienska slöa Fiorentina.

AZ Alkmaar möter Standard Liege i Arsenals grupp ikväll. SL var helt bra senast men då var Gunners dåliga. I Alkmaar spelar bl.a. Niklas Moisander och Pontus Wernblom, som för övrigt bor ilag på hotellet inatt enligt Pontus flickvän Nina. Pontus har varit skadad och uttogs inte till svenskarnas vm-kval trupp, i den finska hade han nog fått plats. En trevlig CL kväll väntar för de som kan se matcherna, vet inte exakt hur det blir för min del.

Skador ger perspektiv på livet ibland. Jag har just börjat gå igen, inte riktigt normalt men iaf utan kryckor. Efter att ha gått två dagar med kryckor reagerade jag på tv-program där folk satt och skulle resa sig upp och gå iväg, för det kunde inte jag göra. Kändes konstigt. Åtminstone fick jag inte med kryckorna i drömmarna nu, vilket brukar bli vanligt efter 1,5mån ungefär.

På torsdag kan man köpa Fifa 2010, som äntligen lär ha blivit bättre än PES till slut, tidigare har det alltid varit sämre. I cirka en vecka fortsätter mina förhandlingar hit och dit inför nästa säsong, alla vill kräva en massa hit och dit...i slutändan blir det jag som bestämmer ändå, det går inte att ställa så mycket krav. Jag har position att säga take it or leave it och det brukar bli take it. Då jag gör upp en plan för en säsong så syns det snabbt hur mycket arbete jag är villig att lägga ner och det är en av grundstenarna till att det oftast blir bra också. Dessutom tar jag inte på mig för stora uppdrag, som jag sade i vår så skall man skynda långsamt framåt som tränare. Det är svårt att planera något projekt för flera säsonger framåt dock, då skall man nog bli heltidsanställd och inte ha ett jobb på sidan om som dessutom inte är fast tjänst.

På fredag sticker jag till Stockholm före det skall jag försöka reda upp ännu mer pappersarbete. Har jobbat med mycket fotbollsträning i powerpoint de senaste dagarna. Så mycket annat vettigt har jag inte fått gjort. Men nån gång måste man vila också. ha en bra kväll och spana in Arsenals fantastiska tremannaanfall om alla spelare är med och om du har möjlighet att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0