Premier League omgång 4 typ

Arsenal föll totalt idag. En orsak, man sålde en av ligans bästa spelare, Adebayor till en av konkurrenterna. Idiotiskt och jag kan säga att man har aldrig sålt en bättre spelare. Henry var inte speciellt het då han såldes. En annan orsak, man spelade inte i första halvlek. En tredje orsak, försvaret och målvakten var dåliga och Wenger hade fel folk på fel plats på plan...och Eduardo på bänken..pust.

Alla konkurrenter vann och förtjänade sina vinster. En helvetiskt dålig dag för en Gunner, men säsongen är lång!

Zlatan 1+1 i 2-0 segern över Getafe, han är bättre än Drogba men han är inte en av top-4 anfallarna i världen för det. Säsongen har just startat och vi skall inte dra så många slutsatser av något alls ännu.

Här på hemmplan sjunker och stiger lag från divisionerna 1-4 som jag har bra koll på. Spelarmaterialet avgör klart mest av alla faktorer som påverkar en framgång eller en motgång i alla dessa divisioner. Ju högre upp man kommer desto mer kan resultat bero på taktik och tränarens kunnande. Med de orden säger jag godnatt för imorgon skall jag spela match!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0