Sedinarna

Tänk att bröderna Sedin toppar poängbörsen i NHL just nu, Daniel leder några poäng före Henrik. Tillsammans borde de väl vara NHL:s bästa anfallspar om man räknar två av tre spelare i en kedja. Kanske Ovetshkin är bättre om man ser på enskilda spelare, jag vet inte eftersom jag följer ishockey ganska lite nuförtiden. Orsaken till att jag nämner allt det här är att jag känner många 80-födda som har mött Sedinarna i Örn cupen i Örnsköldsvik som b-juniorer två år i rad. Jag ser min brors ena pokal här på hyllan från 1995 då det blev silver för deras lag. Vem som vann har ni redan listat ut...två år i rad blev det silver för laget härifrån och guld för Sedinbrothers. Många började ana att de skulle bli kända inom ishockey eftersom en av bröderna fick pris för "bästa spelare i tv-pucken" samma år som de hade mötts i fotboll. Skulle Sedinarna ha satsat på fotboll skulle de nog högst antagligen ha nått landslaget för de var ganska överlägsna även där, vet dock inte om de hade varit uttagna till något regionlag eller dylikt. Kanske någon av mina läsare vill göra research? Ni tycker ju om att få uppdrag.

Landskamper
på kommande i helgen och paus i PL och alla andra ligor. Mycket av snacket i England handlar om två saker, John Terry är kapten igen och Wilshere är första alternativet på mittenmittfältet. Jag tror att Terry är ett bra val eftersom han är en ypperlig kapten i Chelsea och vad han gör på sidan om fotbollen borde trots allt inte blandas in i sporten hur hemskt det än skulle vara. Wilshere har betydligt bättre form än Lampard, Gerrard och vem som helst just nu. Vill man få fart framåt med en rättvänd spelare som kan dribbla och hitta öppnande passningar så är Wilshere ett utmärkt val. Dessutom är han väldigt formbar och kan spela på ett slöare sätt där det rullas boll mer i sidled och bakåt om tränaren så vill. På sikt är han nog kanske det tredje valet då konkurrenterna kommer i bättre form, de har en rutin som kan vara avgörande i många matcher. Rutin är förstås inte allt, vi får se hur det går för Jack i helgen och möjligen har han kommit till landslagets öppningselva för att stanna!

Då PL börjar igen möter Arsenal ett ganska lätt motstånd i form av Blackburn. Walcott, Fabregas och Song borde vara tillbaka i det skedet och då kan det inte bli annat än tre poäng för första gången på länge. Nu kom landslagsuppehållet lägligt...om inte någon blir skadad. Sesny har av en sena i fingret och det tar minst en månad innan vi lär se honom. Han lär träna fysik stenhårt för att vara riktigt fysiskt stark då han gör comeback. Bendtner missar landskamp för han skadade sig på träning, borde inte vara någon långvarig skada.

Jag har varit sjuk i nästan två dagar, hade en spysjuka som jag inte vill beskriva och den följdes av feber morgonen efter. Inte klokt hur många personer jag måste meddela sjukdom/frånvaro åt då jag får något plötsligt förhinder, min almanacka är nästan för tät just nu! Imorgon back to work men idrott blir det tidigast på söndag.

Wilshere debuterade som 16-åring i Arsenal. Stor hjälp i karriären fick han tack vare att han lånades ut till Bolton. Senaste veckan har Arsenal värvat en 15-åring från Barcelona och en 16-åring från Berlin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0