Spurs vidare

Svar till några kommentarer från igår:

Jo Alves var bra igår. Klart Barca leder all statistik från matchen då Arsenals taktik var att backa hem totalt, vilket dom som sagt ändrade på och matchbilden förändrades..dock ville domaren annat. Om de hade 19-20 avslut på mål så var väl typ ett eller två av dem skott på mål från cirka 16m eller hur? Barca försökte spela in bollen i målet och det gör de ofta.

Milan föll ut mot Tottenham i en ganska tråkig match. Milan fick anfalla ganska friskt och Tottenham försvarade sig, till skillnad från gårdagens match kom aldrig 1-0 och matchbilden förändrades inte desto mer. Spurs kunde "tråka" sig vidare, Milan hade ett par vassa chanser men bollen gick inte i mål. Schalke och Shaktar är också vidare i Champions League.

Har blivit väldigt mycket fotboll de senaste dagarna och även annan idrott. Jag har varit vid rinkar, gym eller konstgräsplaner största delen av min tid nu, imorgon blir det annat då jag skall studera hälsa igen. Konstgräsplanerna utomhus har öppnat och det har varit kyligt att träna, kan hända att de stängs nu igen efter ett rikligt snöfall ikväll. Nu skall jag sätta punkt för denna stressiga dag och förhoppningsvis har en del via ivriga diskussioner lärt sig vad gårdagens match handlade om taktiskt. Många sms:ade mig och ringde igårkväll för att diskutera situationer och idag har det fortsatt. Dags att blicka framåt för cupmatchen i helgen mot Manu är viktig för självförtroendet.

Låt Messi spela med Blackpool  i PL en säsong så ska vi se hur bra han egentligen är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0