Pray for Muamba

Börjar vara en tid sedan jag skrev här nu. Har varit mycket på gång, att vara med juniorerna 5-6ggr i veckan och dessutom hinna med div.3 spel tar en del tid. Idag har varit en typisk dag då det kan vara tungt för huvudet att orka med allt idrottande. På jobbet 2h gymnastik, med juniorerna 1,5h fysträning och direkt därifrån till div.3 träning. En powernap på eftermiddagen gav mig nya krafter speciellt psykiskt så allt gick ungefär som det ska och lite bättre. I helgen blev det förlust för egen del med 2-4. Sprang runt nästan 11km i matchen på 75min, var utbytt ett tag i mitten av matchen. Ju fler metrar man springer desto sämre spelöga med var man borde befinna sig på plan ;) Nåja det stämmer bra på en ytterback, på mittenmittfältet kan man aldrig springa för mycket och det var många löpningar jag inte gjorde som jag gärna skulle ha gjort. Fick en ny maxspeed på 35,6km/h. Jag är liksom snabb ännu! Haha..och då har jag tappat mycket snabbhet med åren. Är inte på något sätt nöjd med min insats i matchen ändå, borde ha spelat klart bättre. Finns några yttre omständigheter som påverkade men orkar inte skylla på något. Tror att min form är bra och att min säsong kan bli riktigt bra. Detta tack vare all skidning och skrinning jag har hunnit med förutom fotbollen i år. Jag behöver olika sorters träning då mitt ena knä inte klarar av hur mycket löpning som helst per vecka.

Med juniorerna blev det seger 13-1. Känns bra att köra över ett helt ok lag med stora siffror ibland. Jag var inte så nöjd med våra prestationer för en tid sedan så jag införde ett tema för mars som heter "ingen tar sig förbi mig". Vad det går ut på i detalj säger jag inte men man hör ju lite vad det går ut på. Inställningen har blivit tuffare nu och det behövs. Men det var inte därför vi tacklade ut en spelare i en bänk så att han skadade sig, det var mer olyckligt helt enkelt. Behövde väl säga det ifall någon inblandad läser här. Hann med en rinkbandy träningsmatch på kvällen och gjorde två mål förgäves i en 8-4 förlust. Är i bättre form än på något år, lyckas ibland med snabba saker på fotbollsplan som jag inte har gjort på något år...i rinkbandy gjorde jag ett mål där jag tunnlade målvakten, gjorde finten så snabbt att jag inte själv hann med, hade tänkt göra en annan grej men hann inte med mig själv :) Låter konstigt men så blir det ibland.

Det enda jag orkar skriva om världsfotboll idag är att Muamba som föll ihop med hjärtattack i helgen lär prata engelska och franska och får ta emot besök på sjukhuset nu. Pray for Muamba som de flesta har skrivit någonstans. Vi håller tummarna för honom!

Wenger tog Muamba till Arsenal när han ännu gick i skola. Här en bild från 2005, Arsenal hade en stor trupp och Muamba släpptes för att han skulle kunna få speltid i Premier League.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0