Ett lopp, ett bröllop och en kvalseger

Efter nästan 7km är jag på slutrakan. Rejält trött efter att ha hållit cirka 173 i medelpuls. Mitt mål var 35min på 7 km och det blev cirka 32.45min som sluttid. Loppet hölls i min hemby och jag hade med mitt juniorlag så att de skulle få en upplevelse.
 
Polarloopen var kopplad med pulsbälte och visar en medelpuls på 173 slag i minuten. På slutet gick det en del uppför innan jag kom ut på grusvägen där det blåste hård motvind. Fanns inga krafter att öka på slutet. Trevligt lopp med fin natur och det kändes klart bättre än 4,3 km som jag sprang senast.
 
På lördag var jag på bröllop hela dagen från kl.15. Blev en ganska sen natt innan jag körde hem vilket tog en timme. Jag hann inte se England-Italien för jag kom hem exakt då den slutade. Kul att träffa lite annat folk än fotbollsmänniskor ibland också. Folk har inte så lätt att förstå vad man sysslar med fast de vet vad fotboll är. Folk förstår inte hur viktigt det är med en bra tränare. För de som inte fattar något om fotboll får man försöka jämföra med spelet schack. Alla pjäser har olika egenskaper som man bör känna till och de skall användas på bästa sätt för att vinna...så får man bygga vidare på det. INget jag tog upp denna helg men helgen innan. Fint med bröllop iallafall, bra orsak att festa. Blev en ganska lugn fest för mig eftersom jag skulle köra hem och sova sex timmar också.
 
Dagen efter var det söndag och vi for med buss kl.10 på morgonen för att spela kvalmatch fem timmar senare. För vårt lag är det ganska lyxigt och ovant att åka buss och äta på vägen till en match om vi inte är på cup. Vi kom till matchen säkert 1h45min innan kick off och det är nästan en timme för tidigt för mina juniorer. Själv gillar jag samlingar 45min innan match. Annars blir det mest tråkigt och energin slösas på något sätt eller så får man tråkigt. Vi tog bollar och hade lite strafftävling och lekar i 45min för att fördriva tiden. Det var lite blåsigt och inte speciellt varmt under matchen. Kanske bidrog det till att alla var skärpta och vakna trots resan. Vårt försvarsspel ar så bra att motståndarna inte hade någon farlig chans i första halvlek. Vårt anfallsspel var bra men det sista saknades ofta. Efter hård press passade deras kapten bollen i målet då han skulle spela hem. På en hörnvariant gjorde vi 2-0 snyggt. I matchen innan gjordes två mål efter frisparkar så det gäller att ta vara på fasta situationer. I halvtid fanns det inte så mycket att säga men jag höll på och gjorde byten för att få alla att hålla sig "på tårna". Vi spelade bättre i andra halvlek och vi sköt två mål och gjorde ett på friläge. Vid sätllningen 4-0 hade motståndarna flera bra lägen. De fick matchens sista mål då vi hade gjort nästan tio byten och slutresultatet blev 5-1.
 
Vi hade nått vårt första mål med säsongen och firade med pommac. Coachen åkte i duschen med kläderna på också...jag brukar säga att "man skall fira då det går bra". Är man lite negativ så lär vi inte ha något stort att fira på väldigt länge. De cuper vi deltar i lär vi inte ta medalj i men man vet aldrig och serien vi steg till kommer vi inte att vinna. Vi kan utmana alla sex motståndarlag men att vi skulle vinna serien första gången vi är med "finns inte på kartan". Att hållas kvar är viktigt. Hårda matcher är bra för spelarnas utveckling. Vi startar nu också ett lag i den division vi steg från så att alla får ordentligt med speltid.
 
Jag skulle ha gjort division 3 debut för säsongen idag men min licens var inte betald. Blev att se en tråkig match från läktaren istället. Vinst 1-0 gav tre poäng men nog är division tre och fyra dåliga nuförtiden. De unga spelarna som är i rätt ålder för satsning borde överlag kunna prestera bättre. Någonstans på vägen görs något fel då de är i åldern 16-23 år. Fler borde bli mycket bättre. Skall inte gå in desto mer på ett svårt ämne nu. Behöver sova för att orka med morgondagens 4,5h på fotbollsplan. Idag blev det 6h men de sista 2h var på läktaren. På onsdag blir det styrketest och piptest med juniorerna. Bra att regelbundet göra tester och viktigt är att komma ihåg att muskler är färskvara. Vi fotbollsspelare tappar nog styrka på sommaren då vi tränar med boll nästan hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0