Pesewriting is back


Okej ja e back in da blogg! En del som följde me här tidigare ha fråga efter mitt bloggande i sommar då ja ha träffa folk i hemtrakterna. Då U-21 em börja var de över 20 stycken som var inne och kollade här men jag skrev inget här på hela sommaren som dom då märkte. I sommar har det hänt otroligt mycket fotbollsmässigt i mitt liv, minst fem timmar per dag har gått åt till fotis och ofta minst sju timmar.

I Premier League har det gått ganska precis så som jag har hoppats på hittills. Arsenal ser ut att ha löst största problemet på ett inte alltför dyrt sätt. Vermaelen har hittills varit en fantastisk mittback som även har gjort mål och varit farlig i många offensiva lägen också. Att Adebayor såldes tyckte jag inte om, men då jag ser på laget tycker jag att man har de mest explosiva spelarna kvar så nu känns det helt okej. Toure var ganska bra ifjol men vi skall klara oss utan honom också. Gallas verkar ha höjt sig rejält och har dessutom gjort tre mål nu på tre matcher (ett i CL-kval mot Celtic). Den enda som har haft en inledande svacka är Arshavin som har mer att ge. Skadeläget är tufft redan nu även om det inte har påverkat resultaten. Fabianski, Djourou, Nasri, Rosicky, Vela och Walcott är inte i spelskick varav de två första plus Vela inte skulle vara speciellt aktuella just nu heller. Fabregas är småskadad också.

Imorgon är det viktigt returmöte mot Celtic (2-0 seger förra veckan). Jag har missat det mesta av Arsenals spel iaf live, men jag känner mig ganska "med" ändå. Hittills har man spelat 4-3-3 till största del men man har ännu kvar 4-4-2 uppställningeni bagaget och jag tror att det kan bli aktuellt i helgen mot Manu.

Imorgon kanske det blir: Almunia, Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy, Song-Diaby-Denilson, Arshavin-Eduardo-Van Persie
Avbytare Mannone, Silvestre, Gibbs, Eboué, Ramsey, Merida, van Persie

Jag tror att Bendtner kan peta någon av Van Persie och Arshavin. Diaby har varit strålande hittills och de två andra har också lyckats bra. Det känns konstigt eftersom Diaby såg lovande ut senast för två år sedan...och jag hann såga Denilson mycket ifjol samtidigt som Song gick framåt men var aningen för slö ibland. Mot Manu räknas endast toppklass, ni minns mitt ord toppklass från våren, det betyder att endast de absolut bästa kan klara av att spela. MAnu har en förlust mot Burnley med sig och Vidic, Ferdinand och Van der Sar har varit borta nu, Vidic kom tillbaks till 5-0 segern senast men lär ha någon avstängning på gång kanske. Nåja det är inte den matchen som gäller nu. Men visst blir det en spännande lördag. Tycker dock att de väntade toppmötena kunde vänta till åtminstone sjunde omgången.

Jag känner inte igen ett enda namn i Celtics öppningselva och imorgon tar Arsenal steget till Champions League på ett säkert sätt och kan antagligen spara krafter till helgen samtidigt. De eviga skadorna i Arsenal har redan börjat tydligen och Wenger har inte oändligt mycket att laborera med imorgon. Men nu känns det som att truppen har uppemot 15 spelare som kan prestera toppklass! Ifjol fanns det cirka fyra färre plus att skadorna drabbade de bästa.

Sommaren som gick för mig innehöll bl.a. inblivkar från: U-21 EM, Wasa football cup, Dana cup..med brasilianare som lirade på sätt man inte sett förr :), finska div.4 --> ligan och just nu dam-em på teve och live redan på fredag då jag skall se Sverige-Italien i Åbo. Jag planerar även att se Arsenal-Birmingham live 17.10 i London på Emirates Stadium med två vänner! Under år 2009 har jag som spelare just hunnit träna med tre div.3 klubbar och två div.2 klubbar. Jag har också skrivit artiklar för tidningar och gjort en ny film till youtube där det visas en del trick, men den är mer gjord för att vara underhållande än för att vara en instruktionsvideo. Mer om upplevelser från allt detta kommer senare (börjar kanske redan på torsdag)...total fantastisk glädje och även en del sorg har hunnit upplevas lite här och där inom fotisen. Men vore det inte för känslorna så skulle fotboll inte vara lika bra!!

Kommentarer
Postat av: Arsenal For Lfe

Pesecool is back... :D

2009-08-25 @ 21:19:05
Postat av: Pesewriting

Hehe, yeah :D

2009-08-25 @ 21:48:07
Postat av: Arsenal For Life

Moin. Vad tror du resultatet blir mellan ManU-Arsenal?

1-2 är min gissning... :P

2009-08-29 @ 15:40:55
Postat av: Pesewriting

Ja tippar också 1-2 ti Arsenal.

2009-08-29 @ 17:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0