Skrev kontrakt


Nu är iallafall vårsäsongen (fram till juli) färdig planerad för min del. Jag tränar ett b-juniorlag i Vasa hela säsongen och jag har skrivit spelarkontrakt med klubben på orten där jag bor. Spelarkontraktet går ut i början av juli och innefattar i stort sett en lång försäsong och kanske 12 seriematcher i div.3. Dessutom är jag även föreningens målvaktstränare på orten där jag bor nu. Allt blev som jag ville, hoppas att utvecklas som tränare under säsongen och samtidigt hinner jag antagligen göra en hel del bra som spelare också och få nya tankar till coachandet därifrån. Rik blir man inte på att jobba med fotis på denna nivå, jagar man pengar utvecklas man inte. Är precis där jag vill vara nu. Ser man på pengar utan att nämna summor så ger mitt tränarjobb 3ggr mer än spelar+mvcoachjobbet och ett kontrakt som jag nobbade som endast spelare ikväll så innehöll dubbelt mer än spelar+mv jobbet. Men som sagt är det små summor om man jämför det med att ha ett riktigt jobb som t.ex. lärare. Alla vet vi hur finsk fotbolls ekonomi ser ut.

Det som diskuterades mest från min sida inför säsongen nu var tiden och att få allting pusslat så att jag hinner med alla olika tränaruppdrag. Sommaren blir fullspäckad med fotboll som vanligt, det blir att andas fotboll men ändå spara benen så att man inte blir övertränad. Skall hålla fotbollsskola på morgnarna hela sommaren ett par gånger i veckan, det är min egen fotbollsskola som nu har funnits i cirka sju år. Om tre år ungefär skall jag sikta på att träna ett mer känt lag. Har funnits sådana erbjudanden i viss mån redan. I ett kändare bättre lag syns tränarens arbete bättre utåt och såklart måste man synas om det skall dyka upp riktigt bra uppdrag med åren...och till sist ger Wenger sin plats åt mig eftersom vi har samma syn på att använda unga spelare och att vila spelare!

Blev ett bra slut på storyn där ;) Tror att många inte uppskattar detta sätt att komma ut med vissa saker i informationsväg, men skall det vara en blogg som skall bjuda på något och fortsätta att dra läsare så behövs det något extra ibland!


Vad mer? Liverpool tog 6p på sju matcher i Champions League. Dynamo Kiev med Roman som högerback (90min) blev sist i gruppen, men gjorde bra matcher mot Barca. Alkmaar kom totalsist i Arsenals lätta grupp, jag förstår mycket väl att Koeman fick gå! Slutspelet blir som vanligt häftigt men det påverkas såklart av ligorna med skaodr och annat.

Veckans fråga; går USA vidare från gruppspelet i VM? Hur långt isåfall och vinner de gruppen före England eller?

Kommentarer
Postat av: .

blä, du skriver ju bara om fotboll -__-

2009-12-12 @ 19:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0