Alla topplag vann, lokal fotboll

Tråkigt för spänningen då alla topplag i PL vann. Jag orkar inte räkna upp segrarna då de känns ointressanta i efterhand, men det var solklara segrar i varje match. Att Newcastle inte kunde bjuda Pool på bättre motstånd gjorde att Shearer gömde huvudet i händerna. Pools första mål var offside på Benayoun men 3-0 är överlägset. "Baby Arsenal" vann 3-0 över Pompey igår och på plan hade man den yngsta öppningselvan som har funnits på plan i Premier League någonsin. Medelåldern var någonstans runt 22 år och 258 dagar typ. Lagkaptenen arshavin drog upp medelåldern rejält, men utan honom skulle man kanske inte ha vunnit lika lätt. Bendtner gjorde två mål, men jag vill inte se honom på tisdag, Vela gjorde ett mål och honom vill jag gärna se i ett inhopp på tisdag, han är verkligen lovande och kan bli hur bra som helst. Bendtner blir stor men ingen världsstjärna, det kan Vela bli däremot! Jag tror inte att något topplag i ligan byter plats nu, men GUnners har chans att gå förbi Chelsea och större under har skett.

Zlatan fick ett litet utrymme att gå in mot boxen och pang så var det 1-0 och matchen slutade 2-0 men överlag var det en vanlig italiensk tråkmatch där man vinner ett sämre lag på ett tråkigt sätt. Vem orkar fara till Italien för att se annat än ett toppmöte frågar jag mig..

Mer lokalt då kan vi se att det ser mörkt ut för Vps och även för Tps som har störst budget i ligan dessutom. Vps har tendenser i sitt spel som ser bra ut och som ser bättre ut än ifjol så laget kommer nog hårt här snart. Fansens tålamod är dåligt, jag har hört mycket sågningar av tränarna redan efter bara några matcher. Sen såg jag på öppningselvorna i div.2 och ett lag med ambitioner i den serien har cirka fyra spelare som knappast hade platsat i mitt div.3 lag ifjol och vi hölls då nätt och jämt kvar i serien. Nej plocka fram spelögat Mr tränare annars blir nog div.2 en mardröm. Många tränare som inte ser pärlorna de har på bänken, ofta är en eller flera spelare som borde vara i öppningen där. Hur ofta blir spelet sämre av ett byte annars? Svar: jäkligt sällan! Däremot har jag sett prov på att ett lags spel kan skita sig från match till match då man ändrar ett fungerande lag i onödan, det är verkligen dumdristigt. Många lag som har utlandsproffs spelar bättre då en/flera av dem är skadade, men då de är tillbaka "måste" de spela för att de är "proffs" och kostar klubben pengar. På tal om att ta utlands"stjärnor" till lägre divisioner så är spelarna ofta bra då de kommer men efter att de tränar under finska förhållanden så kommer de ner till samma nivå som resten av gänget ganska snart. Sen tycker jag också att det dummaste man kan göra åtminstone på lägre nivå är att skaffa målvakter som utlandsförstärkning, kan man inte hitta en första målvakt som duger från det egna landet så har man verkligen problem. EN måste man väl kunna hitta och låt då honom backas upp av en lovande junior t.ex.

Kul att få tycka en massa, känns ju riktigt bra :D Ni får gärna kommentera mera här om ni vill. Ql med diskussion bara den är ens någolunda saklig. Igår steg vi upp till andra plats i Åbos div.3 efter en 2-1 seger. Jag har ont i ena knäet (bara senan under) och är svullen bakom det andra knäet. Detta beror nog på att jag spelade center och var så ovan med det nu så jag lät backarna smälla på lite väl mycket. Några dar så är jag back on track. Coachade a-juniorerna 2h45min idag inför morgondagens seriematch. Längsta träningen ever, men det fanns så himla mycket att gå igenom. Ingen borde ha träningsvärk ändå för det blev inte så hemskt mycket rörelse. Första matchen på gräs och hårt motstånd väntar, det är precis vad jag tycker om, imorgon vinner vi då vi plockar fram det lilla extra. Matchen kommer att filmas, kanske åker en del av den upp på youtube senare. Två dygn kvar till CL på minuten nu ;) Gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0