Barca vidare

Oj vilken dramatik, mål på bortaplansregeln kom att avgöra ikväll. Essiens ledningsmål i nionde minuten såg ut att stå sig, men på tilläggstid hittade Iniesta krysset från 17meter. Att man går vidare med 1-1 känns ju inte så fint, hellre skulle man ha spelat förlängning nu! Inget annat än reglerna säger att Barcas 1-1 borta är värt mer än deras 0-0 hemma. Nåja sett till 180min fotboll här så förtjänar nog Barca detta för förra veckan var de överlägsna. Jag förstod inte varför Barca inte försökte slå inlägg och bra inlägg sista 10-20 min. På tilläggstid fick jag se varför. Chelsea hade mycket folk i boxen och borde kanske inte ha backat hem så mycket men hade man något val, räckte skickligheten till för annat? Abidal utvisades i 66´min så Barca hade en spelare mindre på plan, men det spelar inte alltid så stor roll. Det var svårt taktiskt att veta hur Chelsea skulle spela, kanske borde man ha satsat på att göra 2-0, anfall är bästa försvar...? På tilläggstid sköt Chelsea ett skott i armhålan på en spelare, man får inte straff där, har man inte lyckats på 93 min så lyckas man inte med att få straff där. Ballack protesterade och jagade domaren som en galning. Lönlöst.

Jag höll på Barca men skulle gärna ha sett Chelsea slå Manu i finalen. Barca får det hårt men har iaf chans. Idag saknades Henry, fast han är gammal behövs han. Undrar om inte Messi skulle ha haft frispark vid 17m då han föll några minuter före tilläggstid annars. Det var inte direkt små detaljer osm avgjorde idag, det var ödet. Tycker Chelsea och Arsenal borde spela om bronset och det gör vi nu i helgen på sätt och vis. Win the right games skulle Tamminen säga. Starka Barca har bara förlorat tre matcher i ligan, de är sega och har tillräcklig bredd på truppen för att vara bäst av alla.

Att Finland inte skulle hålla i ishockey vm var väl ingen överraskning, visst hade man ett jämnt lag, men var fanns alla superstjärnor...inte i Schweiz iaf.

Kommentarer
Postat av: pesewriting

Kan ju tilläggas att Chelsea hadd två chanser som sko ha måsta gå in, iaf Drogbas ena. Men sett ti 180min så int orättvist. Störand för Chelseabacken som peta bollen lite ett pass före måle säkert.

2009-05-06 @ 23:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0