Van Persie borta till April!


Herre min gud vilken chockerande nyhet för en Gooner. Än en gång är han borta en lång lång tid den fantastiske Van Persie. Med tanke på hans skador varje år borde man fundera på att sälja honom, börjar tänka att han tar mer än han ger!? Inte kul att säga om en av mina största idoler inom fotboll just nu. Chelsea väntar imorgon...Arshavin har kanske kommit över förlusten i kvalet och kanske kan han visa var skåpet skall stå. Eduardo och Nasri kanske får chansen även om jag tror mer på Rosicky än på Eduardo. Walcott och Vela får kanske göra inhopp. Mittfältet lär bestå av Fabregas, världens bästa mittfältare just nu, Song som får det stenhårt på mittfältet imorgon och Denilson som knappast hänger med imorgon varken fysiskt, tekniskt eller på något annat sätt. Hoppas jag har fel.

Almunia, Sagna, Vermaelen är givna, jag tror att Gallas öga blir i spelskick och annars klarar inte Silvestre av att fylla luckan. Eboue kan klara sig som ytterback och överraska oss alla imorgon. Vad avgör matchen? Chelseas anfallare är farliga och det minsta de kommer att få till stånd är en massa frisparkar i bra lägen. Almunias insats (svaret på frågan) är viktigare än någonsin imorgon! Vad talar ens lite för Arsenal? Fabregas, lagets  kreativitet och Vermaelen-Gallas på offensiva fasta situationer.

Pool-Everton tippar jag 1-1. Barca bör slå Real eftersom de har ett bättre spel på alla sätt, den matchen blir 3-1 eller 3-2 till Barca.

Har varit på fotbollskurs i helgen och ju mer jag lär mig desto mer vet jag att jag inte vet om fotboll. Men bättre blir det och det gäller bara att ta ett steg i taget och inte ta för stora uppdrag för tidigt, det kan leda till ett dåligt rykte som inte behöver vara alltför lätt att putsa upp tillbaka. Den enda egenskap som jag tror att håller bra klass idag t.o.m. jämfört med heltidstränare just nu är kontakten till spelarna och sättet att diskutera med dem och göra dem bättre genom att tala. Allt annat bör förbättras mycket, men att bli heltidstränare tar tid, det är en stor utvecklingsprocess i den här sporten som är en hel vetenskap. Jag jobbar vidare.

I dagsläget kan jag konstatera att tränarbristen är stor i Finland och att dåliga tränare finns det gott om i "bra" lag. Saker går ändå framåt just nu i detta land och det skall vi inte glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0