Att falla ur en division

Hundra detaljer spelar in då man sjunker ur en jämn serie. Hur det känns beror nog mycket på från person till person. Då det sker i sista matchen känns det overkligt, sen börjar man förstå det, bearbetar det så snabbt man kan och går vidare. Life goes on...man får försöka ta det positiva ur det. I en lägre division kan man bygga upp spelet för att komma tillbaka och vara bättre. Jag håller fast vid mina två viktigaste detaljer inom fotboll för att man skall kunna lyckas: bra gräs och bra bollar sen kan man fundera över resten.

Vi föll till fyran igår och till råga på allt blev en fotskada infekterad för mig så nu hoppar jag runt på kryckor och käkar penicillin. Känns alltid knäckande att inte kunna gå, man ger liksom hellre bort en arm än ett ben! Sjukskriven som jag är hinner jag med en massa pappersarbete kring fotboll som jag har sett fram emot att jobba med en tid nu. Känns lite lustigt att man efter tiotals stenhårda smällar blir skadad nu när säsongen är slut och det av en mindre smäll..egentligen är det ingen fotbollsskada i sig då det är en infektion i såret där dubben från motståndarens sko trängde in i huden. Läkaren som hjälpte mig idag var mycket cool och skämtade friskt :)

Arsenal vann 1-0 igår, en mycket viktig seger för PL-fiilisen. Fulham var tuffa och Mannone spelade utmärkt. Skador finns det tillräckligt av ännu.

Nu är det dags att funder på nästa säsong, det skall börjas i tid. Jag har erbjudanden så det räcker kan jag lova och inom några dagar borde allt vara upprett och klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0