5h i en hall


Lucka 22!


Det händer inte så mycket i den Europeiska fotbollen just nu. Okej, Stuttgart vann 3-6 mot Bayern Munchen ikväll, en jäkla dramatik med två utvisningar, en missad straff för Stuttgart men ändå kvittering till 3-3 innan de tappade matchen. Real leder 2-0 men vem bryr sig desto mer om det. Däremot kul att ManC förlorade igår så att de inte gick förbi Arsenal :)

Efter att ha packat min bil sprängfull med flyttgrejer idag, städat en 45kvrm lägenhet tills jag var helt slut så körde jag hem till mitt "nya" hem. Packade ur allt direkt och han äta innan det var dags för träningar. Coachade en timme, satt och såg på andra lags träningar i 2h för att sedan vara på ett möte och avsluta med 1,5h spel med egen förening. Vad lärde jag mig idag? Inte mycket, i december spelar de flesta väldigt mycket, deltagarantalet är lågt och jag kan bara önska att Finlands fotobllskultur vore en annan. Skall fotbollen gå framåt behövs mer allvar redan i december speciellt på juniorsidan. En förening hade tre tränare och tre spelare på en tredjedels plan vilket är ganska hemskt med tanke på att det ändå kostar att vara i hallen plus att andra kunde använda tiden bättre.

Få se om matcherna som kommer snart snöar bort (i England) eller inte...här hemma är det -25 ikväll och jag längtar till södern lite grann. Några dagar lugn jul och sedan börjar tränarkursen som jag på sätt och vis väntar på och som på sätt och vis kommer då jag äntligen skulle få ta det lugnt annars. Jag var den sista besökaren som gick ur hallen ikväll och fick ett hyvä joulua på köpet :D Skall blogga i cirka två dagar till, sedan vet jag inte om jag orkar på kvällarna efter kursen, jobbar från kl.9 till kl.21 varje dag och hamnar att göra hemarbete på kvällen innan jag somnar. Jag skall göra mitt yttersta och visa att en finlandssvensk kan briljera på en finskspråkig kurs, okej det där vet jag inte helt säkert om jag lyckas med men jag tar sikte på det.

Gå med i gruppen Soccerwave Finland på facebook!

http://www.facebook.com/#!/pages/Soccerwave-Finland/101295623246903


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0