Egen träning

Lucka nr 2!

Julkalendern öppnade med ett inlägg om Arsenal. På julafton blir det något alldeles speciellt som ni kommer att gilla och som kommer att sysselsätta er en stund också. Idag blir det något helt annat än Premier League.

 

Egen träning är nödvändigt för alla som vill nå framgång. Utan egen träning kommer man inte långt. Vissa vill göra all träning med andra t.ex. på gym eller i någon hall eller utomhus. Vissa vill inte träna hemma. Jag har skaffat redskap för att träna det mesta även hemma, pressbänken står dock i garaget vid föräldrahemmet. Psykiskt är det tyngre att träna ensam för mig och det kan bero på att jag nästan hela livet har spelat fotboll med andra, även innan jag började spela i lag så spelade vi vid skolan varje rast och kväll. Folk hängde ute i byarna förr och satt sällan hemma vid datorn, datorn kom alltid i andra hand.

 

Jag lägger in några bilder på redskap som jag har använt från och med i höst. Det finns många fler för jag har handlat galet mycket onödigt skräp :) Men det här är vad jag bjuder på idag och alla grejer håller en hög kvalité enligt märke och enligt test.


1.Asics löpskor 2.Hantlar 12kg/st 3.Tyngder 2kg/st 4. Nike Dri Fit strumpor

 

1. Du bör oftast handla för minst 120 euro originalpris för att få riktigt bra stötdämpare för hälarna, mina är Asics Gel Cumulus II om jag minns rätt och originalpriset var runt 150euro. 2. Hantlar är ganska dyra, men man kan fynda på stora varuhus som märker att de säljer dåligt. 3. Dessa tyngder skall man använda sparsamt då de kan ge slitningsskador. Man kan använda dem i styrkeövningar där man lyfter benen m.m. också. Kostar mellan 10-20 euro 4. Det finns speciella strumpor för löpare som har ett hårt tyg på mitten av foten som drar ihop huden och stabiliserar foten vid löpning. Kanske lät invecklat, men det känns bra att löpa med dem och de kostar runt 10 euro per par. Bra grejer höjer motivationen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0