Gott nytt år, snart


Lucka nr 24!


Denna lucka blev försenad med ett dygn. Vill redan nu passa på att önska er ett gott nytt år! De närmaste dagarna spenderar jag på tränarkurs och den lilla fritid jag har går åt till att läsa in mig på olika saker inom fotboll. Största orsaken till att jag måste läsa in mig är att det emellanåt kommer finska "fackord" som är svåra att förstå på ett sådant sätt så att jag kan svara på frågor eller förklara saker så bra som möjligt. Ju mer jag lär mig nu desto bättre går det om jag en dag leder ett lag endast på finska. Det är ingen dröm just nu :) Totalt har jag läst in mig på 25 taktiska delområden, det mesta jag läser verkar ganska självklart och det är främst för att jag har många benkanta som har hjälpt mig att förstå den riktiga fotbollen genom åren. Kanske hinner jag blogga under kursens gång lite grann men oftast blir det 12h kurs per dag.


PL kör igång imorgon om snökaoset är under kontroll. Sunderland skall försöka ta poäng av ManU, fås eom det lyckas. Den viktigaste matchen på mellandagarna spelas på måndag kl.22 finsk tid. Chelsea gästar Emirates stadium och den här gången är det Arsenals tur att vinna! Chelsea tog sig upp ur svackan, men då blev matcherna inställda direkt, kanske påverkar det dem negativt. Arsenals match mot ManU var usel och jag hoppas att man har tränat bra sedan dess.

Francesc Fabregas


Yeah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0