Mot Chelski

Några ord inför kvällen Londonderby: jag tror att Lampard spelar hela matchen, jag hoppas att Cesc startar, jag hoppas att Diaby kan hoppa in, jag hoppas RVP+Walcott startar och gör en bra match. Får mittförsvaret Drogba under kontroll går det att vinna matchen.

Är på kurs 12h per dag i ett Åbo med snökaos, det tar 15min att parkera ibland för man vågar inte ta de lediga platserna då det är risk att man fastnar där. Vid Veritas stadio imorse fick två tränare buffa ut mig ur en ficka jag testade..det mesta i denna stad är dåligt plogat och vart skall man placera snön då det kom 25cm på ett halvt dygn just. På kursen går vi grundligt igenom allt möjligt, det är väldigt tungt att följa med på finska då det inte skulle vara så enkelt på svenska heller. På tal om språk så fick jag briljera med att vara den enda svenskspråkiga idag då vi hamnade att coacha ett lag med de båda inhemska språken. Uppgiften kom oväntat då det lag vi skulle coacha byttes ut..det höll på att gå åt skogen för flera av mina kollegor men jag fick hoppa in som tolk och reda upp en massa situationer. Slutade med att de fick bättre (mer värdefull) information än på finska ibland också :)

Förutom det som berör oss har vi rett ut i detalj vad som gick fel för Mourinho mot Barca, Heikkinens och de andras klåperi mot Ungern och ett som annat om var Messi hittade yta mot Real. Skulle gärna skriva mer men jag har en jäklig hemuppgift att "lösa", skall hålla föredrag kl.8.30 imorgon och 2h senare skall jag hålla en övning för något distriktslag. Har ingen bra idé för min uppgift just nu men skall försöka hitta något i Arsenals match som ger inspiration.

Ha det bra ni som får ha jullov och fråga om ni vill veta mer om något...jag orkade inte gå in på detaljer just nu i bloggandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0