Inför Chelsea-Arsenal


Eduardo är skadad..likaså Vela och Merida. Bendtner lär gå in på topp som center. Diaby är hoppeligen tillbaka. Gibbs Djorou och RVP räknar jag inte med mer denna säsong, även om vissa tror att RVP är i skick i mitten av april och kan hinna göra en del innan säsongen avslutas.

Inför mötet med Chelsea på Stanford Bridge imorgon talar inte mycket för Gunners. Drogba och Anelka är glödheta och även fast laget slappade rejält mot Hull så lär de ge järnet imorgon. Chelsea har en hög medelålder jämfört med Arsenal, satte just och myste då jag såg hur gamla spelare de har, blir dags att köpa nytt anfallspar inom några år. Vad talar för Arsenal? Man måste vinna eller åtminstone ta poäng för att hänga med i toppstriden. Bendtner kan klara huvdspelet mot mittbackarna och Cech. Asrhavin kan spela fotboll visade han senast. Nasri lär bänkas och Rosicky kommer på ena kanten. Jag tror att Arsenal spelare 4-3-2-1 med Bendtner högst uppe. Dansken kan göra mål bara han är i form, kanske är han redan där nu efter skadan..kanske inte. Vi får se. Mot lag som Chelsea behövs det lilla extra, Diaby skulle vara livsviktig så att Song och Fabregas får en tuffare lirare än Denilson bredvid sig. Backlinjen är säkert samma som senast och *piiiip* om de inte är skärpta imorgon! Fabregas behöver få utrymme och det får han om Diaby blir ett hot på andra sidan imorgon.

Om alla saker jag räknade upp fungerar så behövs det ännu flyt eller tur eller vad man vill kalla det. Tränarens kompetens är också otroligt viktig. Wenger har fattat att Gunners har blivit ett lag som man kontra farligt mot alltför lätt. Det han knappast har kommenterat är hur ytterbackarna kan vara så usla på att slå inlägg och varför man inte använder inlägg som anfallsvapen en enda gång. Kanske detta ändras imorgon, ska bli intressant att se. Hittade inga skador i Chelsea som borde påverka desto mer imorgon. I stort sett kör de med bästa laget. Jag tror att Chelsea gör 1-3 mål och Arsenal 0-2 mål. Enda vi kan vinna med är alltså 2-1. Får hoppas på det då.
Någon som funderar på något inför den här matchen?? Kommentera då bara.

Manu lär slå sönder Portsmouth idag. Nani och Rooney gör 1-3 mål totalt och det räcker. Liverpool vinner 2-1 över Everton i en tråkig match, alla talar om derbyt men det är faktiskt två sämre lag i PL det talas om. Två lag som inte kan jämföras ens med ManC för tillfället.

Chelsea vann i domstolen och får inget köpförbud. Abramovitj har säkert ett finger med i spelet även där. Antar att Manus köpförbud tas i bruk nu sen iaf. Att värva 15-åringar med olagliga betalningar är ganska lågt och fräckt mot systemet.


På hemmaplan har mitt företag äntligen fått tag i den unika ackudrivna pumpen vi skall sälja. Den verkar grym och har 3 års garanti. Alla lag som sysslar med bollsporter borde köpa en sådan, alla cyklister och alla som blåser upp något plastliknande eller vad som helst borde också köpa en. Mer info om det en annan gång. Mina kompisar tycker att jag har blivit pigg inom idrotten igen och det är klart efter en månads hårt slit. Slappade otroligt i tre lediga månader före det. Men vem behöver vara i matchform året runt..inte jag iaf. Nu skall jag vila och sedan dra in till stan för att njuta av fantastiska Premier League. By the way möter finspelande Barca stackars Getafe ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0