Vi har varit med hela tiden


I helgen räknade några bort Arsenal redan innan Chelsea matchen var helt slut. Jag sade själv att; klart de blir hårt mend et är hur många matcher som helst kvar. Årets Arsenal har fyra fröluster mot de två lag som är före i tabellen. Överlag har vi vunnit de sämre lagen i stort sett hela tiden. Tidigare år har vi klåpat bort poäng mot skräplag och spelat bra mot Manu och Chelsea. En Premier League tabell avgörs inte av toppmöten, vi kan ännu vinna ligan hur bra som helst. Gör vi det kan det kännas oförtjänt efter förluster i alla matcher mot toppkonkurrenterna.

Just nu är vi 5p efter Manu och 6p efter Chelsea. Alla har spelat lika många matcher och de två nämnda lagen möts ännu i ligan. Allt är öppet för tre lag, resten av lagen i tabellen räknar jag bort.

Något från matchen, Diaby är guld värd som jag sade redan vid julen. Fint mål på pass av Rosicky som jag hellre skulle ha på plan än Nasri. Bendtner ger fysik i ett annars ensidigt tekniskt lag. Liverpool saknade Torres och han skulle ha behövts. Första halvlek var slö men den andra var bättre speciellt fårn Arsenals sida.

Vad kommer att hända i Champions League då det bara är sämre lag vi lyckas slå? Det kan gå dåligt redan mot Porto, men om Arshavin börjar göra mål kan det lösa sig, tyvärr var han blek nu igår igen.

Ett stort ansvar vilar på Fabregas axlar!

Yeah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0