Bortsnöad helg


Gick inte att spela mycket fotboll i England i helgen. Arsenal spelade bara halvbra mot Everton och släppte in hela två mål vilket gjorde att man fick vara väldigt nöjd över Rosickys kvittering i minut 92! Sen hade Arsenal tryck 4min ännu men en poäng fick lov att duga. Premier League är inte så svår jämfört med Champions League och senast efter att man har slagit ut Porto behöver rätt spelare finnas tillgängliga! Manu klarade 1-1 igår och hade stora problem, Birmingham ägde matchen i slutet totalt. Chelsea spelade inte i helgen p.g.a. snön och det är de väl bara glada över då afrikanerna saknas.

Togo skall spela för att hedra minnet av de som dog i bussen som besköts. Få se om det händer något mer ännu där i Angola :( Mycket hemskt det som hände. Till sommarens VM skall tiotusentals soldater vara på plats, stoppar det revellerna eller inte? Det sägs att på flera ställen i Sydafrika kan man inte stanna med bilen utan att bli rånad knappt. Det är inga små knivhot eller något som gäller där..nej, att få en AK-47 tryckt mot ansiktet är inget ovanligt vid rån där. Få se hur det blir, kanske kan turneringen hjälpa Sydafrikas ekonomi. Hotellen lär ju ta sjukt mycket betalt jämfört med annars. Kvällstid skall man hållas inne på hotellrummet brukar det rekommenderas, säg det åt Britterna som kommer dit för att festa...

På hemmaplan är det himla mycket snö och en bitande kyla. Jag har haft feber mer eller mindre i två dygn nu. Skall ändå jobba imorgon för jag hatar att sitta hemma och ha tråkigt flera dar i rad. Ett av mina hemliga projekt inom fotbollen tar fart på måndag och jobbas vidare med under 1-2 veckor och sedan lär de flesta veta vad det handlar om. Jag är inte alltid ute efter att hjälpa mig själv, mitt lag eller min förening, jag vill gärna hjälpa så många som möjligt att utveckla fotbollstränandet i vår region och förstås i hela vårt land.

PL tabellen är intressant, Chelsea med 45p, Arsenal med 43p och Manu med 44p (men en match mer spelad, 21st). Arsenal har problem utan Song just nu men Chelsea borde få åtminstone lite problem utan Drogba. Köper Arsenal en bra anfallare som fungerar i laget så kan det mycket väl bli ligaseger! Då krävs det också att mittförsvaret och Fabregas är i skick. Resten av gänget är ersättliga förutom RVP som man inte räknar med desto mer i år. Arsenal har helt grymt mycket skador som vanligt, det intressanta är bara att de andra lagen är nästan lika drabbade i år. Hela 18 matcher kvar så allt kan hända, toppmötena kan ha stor betydelse och där får åtminstone Arsenal ta sig i kragen.

Kommentarer
Postat av: Pesewriting

Togos regering fick laget att dra sig ur turneringen ändå. Kan betyda att bl.a. Adebayor är med ManC snart igen.

2010-01-10 @ 16:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0