En nyhet kommer ut....


Sade tidigare att jag hade en idé på gång som kan revolutionera den finska fotbollen. Okej nu får ni veta vad jag har haft på gång. Revolutionera är förstås ett starkt ord. Det som är på gång är att det företag jag jobbar för på sidan om mitt lärarjobb så har utvecklats och säljer numera även sportartiklar. Den grej som jag hittade från USA via Norge heter Soccerwave. Jag blev snabbt bekant med norrmannen som hade rättigheterna för Finland och nu har vi ett samarbete på gång och undersöker marknaden här. Soccerwave är en fotbollsvägg med mycket unika egenskaper som vilken kunnig tränare som helst direkt ser att är ett träningsredskap som kan förändra våra träningar och göra dem mycket bättre och mer inspirerande.

Nu på lördag kl.10 håller leder jag ett möte i Botniahallens konferensrum i crika 40 minuter. Vi har bjudit in över 90 föreningar/fotbollsledare/viktiga fotbollspersoner från Österbotten. Efter konferensen visas SW (soccerwave) upp av en testgrupp på den nya fotbollsmattan i Botniahallen. Vill du komma med och se så ta kontakt med mig nu först! Läser du min blogg betyder det att du iaf fattar något om fotbollsvärlden ;) Skämt å sido ta kontakt om du vill komma!

Sök på Soccerwave på youtube så hittar du en del filmer och info. Jag har gjort en egen film med testgruppen och den har premiär på konferensen på lördag. Okej den ligger ute på nätet redan men jag tror inte att någon hittar den utan adress, speciellt inte då den finns under ett nytt användarnamn. Jag skall inte berätta mer än så här i detta skede. Hoppas iaf att den slår igenom ordentligt här i landet. Den har blivit vald till bästa träningsredskap av Manchester Uniteds berömda akademi och många landslagsspelare har talat gott om den. Före detta utvecklingschefen för finsk fotboll tyckte om den och kommenterade den. Då jag sände ut inbjudningarna till konferensen använde jag inte hans namn för jag hann inte fråga honom om saken men i efetrhand fick jag veta att det nog hade gått bra. Känner honom helt bra trots allt. Det har varit brådskande veckor och ännu är det fart på. Viktiga personer och någon/några tidningar har hört sig för om vad det hela handlar om. Går inte att skriva alltför mycket i en tidning då det kan bli "gratis reklam" vilket kan tyckas vara orättvist mot andra.

Har en annan pryl på gång också som kan hjälpa fotbollen lite grann, men det är en liten pryl i jämförelse med SW. Mer om den en annan gång. Min nygjorda video kan ni få se fr.o.m. lördag om jag hinner lägga ut länken då.

Kommentarer
Postat av: Arsenal For Life

Den där SoccerWave verka bra enligt youtube videosen ivf. Skulle nog vara intressant att få testa en sådan själv.

2010-01-27 @ 22:43:26
Postat av: Pesewriting

Det kommer du säkert att få inom några månader senast.

2010-01-27 @ 22:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0