Fa cup helg


Tror det blir en helg med flera skrällar. Aston Villa m.fl. går ut med ett b-betonat manskap. Birmingham-Everton kan bli mycket intressant, jag tippar på att Birmingham vinner med 2-1 och det mycket tack vare Seb Larsson och hans frisparkar och passningar. Imorgon är det Arsenals tur att slå ut ett skräplag i FA igen. Har ingen direkt info om det nu, men antar att Fabregas och några viktiga backar får vila. Manu tar sig an Hull hemma i PL idag. Veikkaus odds på Hull är hela 23! Tänk då att Hulls målvakt är i storform och Manu är inte ett lag i storform. Rooney, Valencia och någon till borde vilas då de har spelat mycket nu. Vid vinst tar Manu ligaledningen, men med en match mer spelad än Arsenal och med två matcher mer än Chelski. Obs, jag spelar endast på Hull i helgen, det är allt jag gör. Fyra euro på Hull ger närmare hundra euro i vinst, en kontring räcker.

Två galna bekanta sticker iväg till Milano idag för att se Inter-Milan imorgonkväll kl.22 finsk tid. Biljetterna var skitdyra men allt annat överkomligt. Matchen är nu slutsåld. På tal om livefotboll skall jag försöka släpa mig till Botniahallen och se Vps mot Seinäjoki idag. Matchen börjar 14.30. Jag far inte dit för att se matchen, jag far dit för att analysera den.

Senast på måndag borde jag kunna släppa ut en nyhet. Jag jobbar på sidan om med ett företag och försöker ta in nya intressanta sportartiklar. Med tur frå ni veta mer om allt redan i helgen.

Vad har hänt på sistone då? Jag har undervisat utomhus otaliga timmar. En dag åkte skrinnskorna på och av fyra varv på 8h. Bara klädrallyt är ju ansträngande :) Sen lite länkar, konstgrästräningar, specialträningar och allt möjligt har varit på fritidsschemat. En träning jag har upplevt var bedrövlig. Joggade cirka 100m på 10min i uppvärmningsövningen. Värsta på länge och sen var det meningen att man skulle börja stretcha. Ju mer coach man blir själv desto mer utled blir man på att vara på aktiviteter som andra håller. Som tur är har vi en bra första tränare i klubben jag spelar för nu. Passligt bra på alla sätt så här långt. Som det ska vara! Mitt liv består av en massa pendlande hit och dit, bra mat, vila och sömn. Planering över var jag skall sova och vad som skall packas direkt och packas långt på förhand för att allt skall löpa så smidigt som möjligt. Som tur är hjälper mina vänner och min släkt mig så gott de kan, utan dem skulle det inte gå att leva så här. I längden orkar man inte med ett sånt här liv heller. Idag får jag lov att vila trots att det är bra skidföre. Akillessenan känns uppnött, ena knäet är på gränsen till överansträngt, andra knäet är också ansträngt och jag hade tillfrisknat helt efter feber+förkylning men nu är jag förkyld igen. Välkommen till mitt liv under försäsongen 2010!

P.S. Gallas tackling mot Bolton kanske var oschysst men domaren dömer och kontrar man är det bara att göra mål, man kan inte sparka ut bollen varje gång någon faller och ligger kvar. Självklart skulle Arsenal ha vunnit ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0