Träna med i-pod, projekten, var se på Premier League i städer


Efter att ha varit sjuk en tid joggade jag i tjock snö cirka 30 min ikväll. Har alltid tyckt om att ha musik då jag joggar. Jobbigt då hörlurarna sällan vill hållas och musiken vill krångla o.s.v. men nu med i-pod nano går det bra. Den väger nästan inget så tyngden orsakar inget extra och köper man bra hörlurar så hålls de ganska bra så länge man inte springer riktigt hårt i nerförsbackar. Hörlurarna som jag köpte till fungerar ungefär som öronproppar, de är mjuka och trycks in i örat så att de sitter bra. Ett minus är ändå att det kommer in extra kyla i öronen med de här hörlurarna. Ikväll var det bara -3 grader så det var iaf inte så farligt. Jag vet att det finns en toppenlösning på hela den här frågan men det berättar jag om en annan gång.

Om en vecka borde de flesta veta om fotbollsprojektet som är på gång. Det är numera bara halvhemligt, en del har fått veta och de har varit ganska positiva till det de har hört eller sett av det. Men jag vill ha allt på klart innan jag går ut desto mer med det offentligt. Man kan säga att det kan förändra fotbollsträningarna i hela landet till en viss del om folk bara är öppna för idén. Idén lämpar sig bättre för juniorträningar än seniorträningar men det är bara fantasin och tränarna som sätter gränserna. Helt ensam om idén kommer inte jag och mina medhjälpare att vara, vi har samarbete med "någon" i Åbo. Mer info nästa vecka om detta.

Mitt 15-åriga projekt som kanske aldrig blir av får ni allt vänta på att få höra om också. Det skulle i princip rikta sig till hela världen och vara ganska unikt för fotbollen. Cirka fem andra personer känner till det, men det är så stort och kostsamt det är svårt att säga om det kan bli av någon gång alls. Om någon "tät" investerare läser min blogg kan ju den personen höra av sig ;) Förutom detta kan det säkert finnas något smått och gott projekt här och där som aldrig kommer att föra så mycket väsen av sig.

I PL vann Aston V borta över Blackburn ikväll. Dagens nyhet var att Manu kan gå i konkurs mer eller mindre och isåfall kanske behöver sälja Old Trafford och Rooney. En bekant som har varit högt uppsatt inom fotboll har varit inbjuden att se igenom Manus verksamhet. Han sade åt mig här i veckan att Manu har all den nyaste tekniken för allt men att det inte är så hemskt mycket som används. Alla olika sorters sätt att mäta en människas fysik kan de göra på de mest avancerade sätt och de har t.ex. frysrummet som Boltons spelare har använt sig av men Manu använder som sagt inte så mycket av den teknik de har. De har så klart det bästa ifall om de skulle vilja anvnda något av det. Old Trafford är säkert värt mycket men att nämna Rooney i samma mening som en hel stadio låter lite lustigt i media. Nåja det är en bra spelare som är värd en himla massa pengar! Som ett av mina tidigare blogginlägg berättade så har alla bra klubbar i Premier League (Pool, Manu, Chelsea, ManC och kanske någon till) förlorat en himla massa pengar på spelarövergångar de tio senaste åren. Den klubb som var minst på minus var 700 miljoner pund (eller var det euro?) back och den som var mest var närmare tre miljarder back på spelartransaktioner. Jag antar att det har med löner att göra också till en viss del. Arsenal var den enda klubben på pus och de var 300 miljoner på plus, tacka världens geni Wenger för det. Att vara på minus spelar förstås ingen roll för Manc och Chelsea som det ser ut idag, spelarpriserna är t.o.m. högre för dem bara för att klubbar vet att de har råd att betala rejält för bra spelare.

Arsenal anställde tydligen Campbell för 45 000 euro i veckan nu resten av säsongen. Okej det finns inga alternativ till mittförsvaret då Djourou är långtidsskadad. Han var den enda avbytaren som höll måttet. Jag antar att Sol är bra och medför en hel del till laget även utanför matcherna, annars skulle nog inte Wenger ha anställt honom. Ligan lever och allt kan hända. Zlatan lär ha en svacka på gång i Barca, jag har inte sett honom spela på en tid så jag vet inte.

Slutligen måste jag erkänna att jag är avundsjuk på Jakobstad som får Finlands första O´leareys. Det är en fin, bra sportkrog som innehåller allt man behöver en tråkig vardagskväll eller en trevlig lördageftermiddag. I Umeå har den sportbaren varit fantastiskt populär. Den finns i flera länder och i Sverige i nästan alla städer. I Vasa finns det en ordentlig sportbar och det är Office, den har en bra stämning och det mesta man kan kräva av ett så pass litet ställe. De som ser engelsk fotboll på andra ställen i Vasa är på helt fel ställe eftersom t.o.m. alla stadens britter finns på Office då det är match. O´malleys är ett okej ställe också för engelsk fotboll men de är så mycket mer än en sportbar och de saknar dessutom matservering. För en riktigt mäktig stämning behövs något stort och det kanske Jakobstad får nudå. I Åbo finns det ingen direkt bra sportbar vad jag har erfarit av mina besök där medan det i Helsingfors lär finnas en hel del olika sportpubar att välja på.

Imorgon borde jag ansluta till första träningen med nya klubben. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0