Chelsea tappade poäng


Som jag funderade är Chelsea skakat av situationen som pågår. De har fallit ur Champions League och är pressade i ligan. Det ser inte ljust ut för dem alls. Jag tror ändå att de inte förlorar mot Manu då den dagen kommer.

Höll målvaktstärning igår. Grus är ett himla jobbigt underlag, tror faktiskt att flera av mina gamla kompisar slutade med fotboll delvis p.g.a. träning på grus under försäsongen. Människan är bekväm, det är bara så. Igår fick en junior fullt med grus i ögat och en annan fick ett volleyskott i ansiktet från en meter, inte så trevligt med grusunderlag kan jag lova då. Svårt att få ett bra tillslag på inlägg m.m. också så dagens kalkon utlyser jag till grus. Man borde solklart köpa begagnat konstgräs tilll alla små hallar runtom i Finland. Men man tager vad man haver och det duger åt mig i brist på annat.

En privatperson köpte en soccerwave åt sina små söner. Jag räknar med att de lär sig skjuta bättre än kompisarna tills de är 12 år, och det blir om några år. Soccerwave kommer att revolutionera en del av fotbollen här i landet, om inte så är det ett misslyckande. Använde en senast ikväll då det var paus i vår träning. Vore man i lågstadieåldern skulle det vara "himmelriket" att få träna med en Soccerwave hemma på gården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0