En jäkla helg i PL var de


Almunia klåpade så att vi tappade en poäng i slutet (1-1) samtidigt som Manu vann 4-0 och Chelski 7-1. NU skulle ett kryss behövas mellan de två lagen nästa helg. Jag tippar på 2-2 som slutresultat just nu. Arsenals spel har inte varit bra på sistone, ser ut som man sparar lite inför Champions League som är nu i veckan. Sex matcher kvar i PL. Senare skall jag uppdatera inför Arsenal-Barca. På finsk tv sänds Manu-Bayern Munchen...och varför då om jag får fråga? Som om det skulle vara bästa matchen? NO WAY.

Nog om den utländska fotbollen för en stund. Sportbarerna i Åbo var totalt orutinerade måste jag ännu tillägga bara, Vasas slår dem med 10-0! Och där nere i landet är jag även nästa helg, måste se hos någon bekant då istället kanske. Skall hålla Soccerwave uppvisning med TPS juniorträningschef Bo Augustsson (före detta svensk landslagsspelare som varit proffs i holländska ligan) och Brommapojkarna är på besök samtidigt. Förra helgen gick uppvisningen bra trots att det var i gymnastiksal, det var lätt att träffa från långt avstånd och returerna blev ännu bättre från väggen. Jag är mer imponerad av SW nu än jag var tidigare. Har inte hunnit testa den alltför mycket själv kan tilläggas.

Jag borde skriva en artikel om fotboll till en tidning. Skall bara försöka hitta tid och ämne. Simning, slalom och mv-träning har jag redan varit på idag. Målvakterna som var 9-11 år behandlade jag som 15-åringar typ och det fungerade nätt och jämt då jag satte 100% fokus på allt de gjorde och gav feedback hela tiden. Tog mycket av mig men gav dem mycket, Sporting får tacka mig då de håller nollan om 10 år i varje match i seniorlaget :)

Skall fixa lite mat nu, blir en fortsatt händelserik vecka så mat och vila behövs i rikliga mängder!

Pumpen som alla älskar FERM!


Ferms laddningsbara ackupump

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0