Gunners slår Hammers idag?


Almunia, Sagna-Vermaelen-Campbell-Clichy, Fabregas-Song-Diaby, Nasri-Bendtner-Arshavin

Så gissar jag att dagens öppningselva ser ut idag. Walcott, Rosicky och Eduardo är potentiella inhoppare offensivt. Eboue kan hoppa in var som helst och resten av bänken är inte så mycket att bry sig om. West Ham är organiserade och kan försvara bra. Idag bör vi göra minst två mål och gärna uppemot 5-6 stycken. Ofta släpper vi in ett mål mot de sämre lagen så det skulel inte förvåna om det kommer ett mål bakåt idag också.

Manu-Liverpool imorgon och Chelsea har match då också. Liverpools form är bättre än på länge, kan det räcka till en poäng är frågan. Chelsea vill säkert ha revansch efter att ha fallit ur CL. De kan få problem, att falla ut mot Inter känns nog och påverkar laget. Arsenal lär iaf låna serieledningen ett dygn nu, med lite flyt kan vi börja ta platsen snart och dessutom behålla den hela vägen ut.

I CL möter vi då Barcelona. Zlatan skapar problem utanför plan och i viss mån även på plan. Men medierna drar upp cirkusen till något som den inte är förstås. Det här mötet drabbar mig hårt eftersom en kompis tappade bort min halsduk och jag köpte en ny Barcahalsduk på resan...jag kan ju inte använda den mer i vår nu. Jag har iaf bett honom att köpa en ny i New York på påsken. Skall inte börja spekulera så mycket kring matcherna ännu men Cesc lär få en stor roll och Iniesta och Messi likaså. Barca känns väl lite hetare just nu men stoppar vi Messi och får försvarsspelet att fungera så finns det minst 50% chans att gå vidare.

Ser på BP-AIK, galna svenskar som spelar seriefotboll i mars :) Kan ju komma in isbjörnar på plan ju! Ett himla liv från sjungande publiken på Råsunda. Tror att Flavio kommer att avgöra matchen. Senare ikväll blir det att fara till en kompis och se på helgens viktigaste match. Näst viktigast är vår träningsmatch imorgon där jag hoppas att vårt spel fungerar bra. Tror inte att någon Komu spelare läser här men jag tar inte risken att analysera desto mer ändå. Skall inte skriva desto mer nu, blir säkert ett inlägg ikväll efter matchen också. Ha de bra på veckans bästa sändningstid :)

Vermaelen fixar Messi i CL sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0