Inför Hull-Arsenal m.m.

Dagens trupp blir högst antagligen Almunia, Eboue-Vermaelen-Silvestre-Clichy, Nasri-Denilson-Diaby, Walcott-Bendtner-Arshavin. Sagna är skadad och tr det eller ej Eboue har sett bra ut på sista tiden! Campbell och Rosicky dras med småskador. Everton krossade Hull med 5-1 senast och denna trupp bör också kunna krossa Hull bara man får spräckt nollan någolunda tidigt i matchen.

Avbytare
Fabianski, Campbell, Traore, Eastmond, Rosicky, Vela, Eduardo.

Silvestre kan ställa till något som leder till mål bakåt och jag litar inte helt på Denilson heller men detta borde bli en promenadseger om Arshavin, Nasri och de andra är lika pigga uppåt som de har varit på sistone. Fabregas har knäproblem ännu. Väntad matchbild är att Hull ställer upp ett handbollsförsvar och satsar på att hålla nollan. Antingen blir det typ 1-0 till Arsenal eller så kan det bli fast 6-1 eller vad som helst. Vi brukar göra mål på tilläggstid ofta nuförtiden, kom ihåg det om du sitter med ett resultatvad.


Chelsea bör slå West Ham idag, men man vet aldrig om West Ham kan skrälla, de har ett bra försvarsspel ibland och kan kontra farligt. Men antagligen blir det bara en dag på jobbet där Chelsea vinner 3-0.

Bolton är otroligt svaga, kan de klara av kryss mot Wigan?

Birmingham får hårt motstånd i form av Everton, det är en match som skulle vara intressant att se. Birmingham har bättre spelare men Everton är ett bättre kollektiv. Själv tar jag mig till en sportpub så att jag kan se på minst två matcher samtidigt. Arsenal spelar 19.30 finsk tid idag sen.

Nu skall jag göra klart en powerpoint, skall föreläsa åt laget jag coachar i cirka en halvtimme och sedan blir det länk med spurter. En perferkt lördag m.a.o. :) Före det skall jag föra en soccerwave och en såld pump åt en sorts samarbetspartner. Senare i år skall jag börja resa runt längre bort för att sälja dessa produkter.

Ha en bra dag framför fantastiska Premier League! Först ut idag är Tottenham-Blackburn Rovers kl.14.45.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0