Seg vinst


Spelet var bättre än förra helgen..klart bättre. West Ham var fullständigt usla, sämsta laget jag har sett i PL i år nästan. Spelet var ändå långt ifrån perfekt för Gunners. Avgörande 1-0 kom tidigt (efter 5min) efter att Denilson väggspelade med Bendtner och Denilsons avslut var perfekt från 16m. Denilson och Eboue startade och jag hade inte ens nämnt dem tidigare idag. Båda spelade bra men de är inga spelare jag vill ha i öppningen, jag vill ha bättre spelare än dem och ett annat spelsystem om det så krävs. Men okej för tillfället är det bra som det är och Eboue gjorde en helt bra match igen. I 45.min fick Vermaelen rött kort och Hammers fick straff. Straff, nja kanske..rött kort? NEJ! Jag tror att avstängningen kan upphävas. Grym rädddning av Almunia på straffen och visst var han nära redan helgen före på en straff. Viktigt viktigt. Hammers fick hålla i taktpinnen en stund i början av andra halvlek men de kunde inte skapa chanser. Totalt har de: en frispark i första som skulle ha räddats om den varit på mål, en uttre sidan av stolpen och ett väggspel som kunde ha blivit till något sorts friläge om det inte brutits. Bollinnehavet var 59% till Gunners! Och det med en spelare kort i 45 min! Fabregas gjorde 2-0 på straff efter att ha försökt chippa igenom sig själv förbi en back, kanske kunde det ha blivit mål men hands och straff var lika bra.

Skall Vermaelen vara avstängd mot Birmgham och Wolverhampton nudå? Vi klarar dem även utan honom men inte lika bra. Walcott kunde inte bytas in då man spelade 4-4-1 sen och ville ha spelare som kunde hålla i bollen. Fint spel av Arsenal och Diabys långa inhopp var grymt. Han kan ta sig rakt igenom två spelare på en gång utan att tappa boll. Nasri var bra som vanligt då det är ett slött lag man möter.

Fulham med 4-1 mot Juventus i veckan kan ta poäng av Chelsea imorgon, hoppas hoppas! Liverpool vann 4-1 senast på Old Trafford, nu skulle jag nöja mig med 2-1 till Liverpool imorgon :)

Vill ni fråga något om fotboll i Europa eller något om fotboll i mitt liv? Gör det då via bloggen nu, jag svarar inom någon dag på alla frågor. Ni får såklart vara anonyma också.

Messi har tandvärk och kan missa någon match p.g.a. det säger media!


Kommentarer
Postat av: Pesewriting

Okej Blackburn möter Chelsea och där ska vi väl inte hoppas på för mycket ändå. Men man vet aldrig då det är hemmaplan. Fulham-Manc är den tredje matchen idag och den kan mycket väl sluta kryss.

2010-03-21 @ 09:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0