Skön 5-0 seger för Arsenal


Bayern vidare trots 2-3 förlust idag. Svagt att inte kunna prestera bättre mot Fiorentina. Men okej italiensk fotboll är 30% bättre i år än ifjol, tempot har höjts i ligan.

Arsenal visade hög klass och Porto gjorde det mesta fel ikväll. Bra drag av Wenger att Bendtner fick spela, Eduardo såg inte precis het ut i helgens match. Missade Bendtner sju lägen i helgen så satte han iaf tre idag och missade egentligen ingen het chans. Arshavin var åter glödhet och det behövs för att man skall kunna gå långt i CL och kanske vinna PL. Nasri var otrolig och låg bakom en fin framspelning till 1-0 målet och 3-0 målet var unikt då han gjorde bort flera spelare på en liten yta. Resten av gänget var helt bra också...Rosicky klarade sig bra och det tog länge innan Walcott fick komma in. Jag håller ändå fast vid min teori att Nasri och Rosicky inte skall spela om vi möter fysiska Chelsea än i år. Vermaelen är en fantastisk spelare måste jag ännu tillägga och detta var Eboues bästa macth i år. Sagnas inlägg är fruktansvärt bedrövliga. Campbell var trots allt en bra värvning, jämfört med Silvestre är han riktigt bra!

Jag hittar ingen statistik från matchen nu men antar att 55% bollinnehav som jag gissade på stämmer helt bra.

En annan dag skall jag berätta mer om fotbollen i mitt liv och lägret i Barcelona samt matchen Barca-Malaga.....

WENGER JUBLADE IKVÄLL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0