SW länkar, kvällens CL och simning som träning


En soccerwavevideo från Norge med småpojkar i snö


http://www.youtube.com/watch?v=oVFCGxatf9A


Ingenjören som skapade Soccerwave demonstrerar lite


http://www.youtube.com/watch?v=1AGe0d4VvN8&feature=related


Inför ikväll är Barcelona storfavoriter att gå vidare mot Stuttgart. Tipsen ligger på att Barca vinner 2-0 och det tror jag också. Men var inte överraskade om matchen går till förlängning efter 1-1 ikväll! Barca har inga skador på stjärnspelare så vitt jag vet. Olympiakos slås ut av Bordeaux, jag skulle tro att de kryssar och Bordeaux har 1-0 att gå på.

Kom just från simhallen efter att ha varit på länk innan det. Forskade lite om simningens effekter förr idag. Några saker man kan fundera på är att träning i vatten ofta ger 10-20 pulsslag lägre än vad samma ansträngning skulle ge på land. Vattnet är oftast ganska "kallt" (cirka 23-26 grader) och det tar energi av människan att värma upp kroppen samtidigt som man simmar vilket gör att man förbränner kalorier helt gratis! Okej så mycket mer skall jag inte skriva om den saken. Tror att de flesta av mina vänner och jag själv simmar för att det är ett bra komplement till fotbollsträningen samtidigt som det gör att musklerna slappanar av bättre efteråt. I södern brukar jag alltid simma efter varje länk och det ger en härlig känsla efteråt speciellt om man stretchar i vattnet.

Zlatan kan avgöra ikväll

I Barca

Kommentarer
Postat av: Pesewriting

Xavi saknas ikväll tydligen! Barcas bästa mittfältare och ett stort avbräck.

2010-03-17 @ 18:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0