Allt möjligt

Arsenal möter Leeds i FA-cupen. Ikväll möter man Wigan i Carling cup på Emirates Stadium, det har varit mycket snö vid stadion och det var först idag som det blev helt klart att matchen blir av. Jag antar att det blir ett b-betonat lag, kanske Van Persie, Walcott och Bendtner får spela också som vilades i helgen. Borde bli seger mot Wigan även med ett b-betonat lag men man vet aldrig efter att det har kommit två mål bakåt i alla de tre senaste matcherna. Det här blir fjärde matchen på 11 dagar. Ramsey lånas ut till Nottingham Forest för en månad, få se om han lyckas ta plats på Arsenals bänk efter det, kanske finns chans om det kommer fler skador.

Mourinho fick böter på 37 000 euro efter de taktiska korten mot Ajax, dessutom stängs han av en match i europa nu direkt och en match på ettt treårigt villkor (som jag inte vet desto mer om vad det innebär i praktiken). Påminner mig om då en lagkamrat skulle på resa och han borde ha fyllt varningskontot, han klarade inte av det. Schysst spelare som drar på sig varningar mest p.g.a. hårt spel och märklig balans i närkamperna. Fyra av Reals spelare fick böter på 5000-20 000 euro för händelser i Ajax matchen och klubben fick 110 000 euro i böter. Detta drabbar ingen fattig ändå.

Vet inte vad Mourinho tycker om gårdagens match, har inte hittat kommentarer. Såg att det var 98 000 åskådare vilket är en häftig siffra. På tal om skämtlag i La Liga så finns det lag som Real har slagit stort: Racing Santander 6-1, Deportivo La Coruna 6-1, Malaga 4-1, Athletic Bilbao 5-1...och detta bara hittills år. Vad jag menade igår var att stora vinster säger lite om var ett lag står, själv trodde jag att Real hade grym form med alla resultat de har gjort i ligan i år. Barcas form var knappt lika bra som Reals inför igår men då det kom till kritan var Barca totalt överlägset. Omöjligt för mig att förutspå det här resultatet på förhand, frågan är om någon alls hade trott på det här resultatet.

Själv har jag b-tränarkursen på gång och får den helt klar innan årsskiftet. Mer och mer skall passas in i en välfylld kalender, studerar extra hälsokunskap vissa helger och det kommer fler mindre tränarkurser under våren också.


Kommentarer
Postat av: Marcus

Den som läser på konstaterar att den ena matchen verkar vara villkorlig över tre år, vilket troligen betyder att han blir avstängd en match nu, och ytterligare en om han gör något motsvarande under de kommande tre åren.

2010-11-30 @ 20:51:36
Postat av: Pese

Okey dude

2010-11-30 @ 20:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0