Designen klar och min kommande säsong


Jag tackar min fantastiska designer för arbetet med bloggen. Med fria händer för designern blev jobbet så mycket bättre än jag hade hoppats på :) Vad tycker ni?

Min kommande säsong inom fotboll har redan startat. Jag tränar 98-födda pojkar 2ggr i veckan i gymnastiksal just nu. Förutom det har pojkarna en fysträning och en fotbollsträning på konstgräs. Detta sker alltså redan i november så satsningen är stor. Om en månad flyttar jag och kommer då att vara med laget minst 4ggr i veckan. Konstgräs är gabska ovanligt vintertid för den här åldersgruppen, men antagligen kommer pojkarna att träna cirka 3ggr på konstgräs i januari. Så mycket mer skall jag inte avslöja om projektet nu. Förutom detta kommer jag att sköta talangträning m.m. Januari-augusti jobbar jag inte med annat än fotboll. Efter det kanske jag återgår till att jobba som gymnastiklärare.

Andra tränare har undrat varför jag skall träna yngre juniorer då jag annars har tränat äldre och äldre de senaste fyra åren. De undrade om jag försöker trappa ner.. Vad tror ni att ligger bakom mitt beslut? Vad är det som gör det ganska ointressant att vara tränare för äldre juniorer (om det inte handlar om en enorm satsning), div.3-4 seniorer eller i mindre seriösa div.2 klubbar för mig? Som spelare skall jag fortsätta med min moderklubb i div.4 och där finns chans till ett fint resultat. På höstomgången tog vi överlägset mest poäng säsongen 2010. Förutom dessa projekt så tränar jag futsal, simning och styrka mest för hälsans skull. Icke att förglömma så tränar jag i ishallen med ett gäng roliga vänner på fritiden också och min far kommer att tvinga ut mig i skidspåret många gånger ännu denna vinter.

Vill ni veta mer om mig och mina projekt i det här skedet så får ni fråga nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0