Landskamper och skador

Finlands match var gårdagens höjdpunkt. Det spelades en del träningsmatcher också. Sverige kryssade med Tyskland, jag streamade matchen en stund men den var riktigt tråkig med noggrant försvarsspel av båda lagen. Tyskland var fega och Sverige klarar inte av att anfalla mot ett så bra lag utan Zlatan. Frankrike spelade helt okej mot England och vann borta med 2-1. Det mest intressanta med matchen var att Gerrard gick av skadad med 5min kvar trots att de hade lovat att han spelar högst 60min för att inte bli skadad eller överbelastad. Capello lär få försvara sig rejält mot Liverpool nu. Liverpools fystränare lär vara mycket arg. Gerrard blir borta ett par veckor, otroligt stort avbräck för ett lag som har varit bra på gång nu trots alla bakslag i början av säsongen. Portugal vann 4-0 mot Spanien som tydligen spelade uselt. Inte ofta Spanien förlorar.

 

Rooney är på väg tillbaka efter en längre rehabilitering. Jag hoppas för fotbollens skull att han blir i bra form, det betyder inte att jag hoppas på fler Unitedpoäng. Det blir en intressant lördagförmiddag med Londonderby mellan Fabregas Arsenal och Bales Tottenham. De två är riktigt heta just nu. Bales form går dock i stora kurvor och man vet inte riktigt vad man får se av honom på lördag. Matchen börjar kl.14.45 finsk tid. Jag skall ge ett "inför reportage" imorgon eller på lördag förmiddag. Premier League är mer intressant än någonsin just nu och det beror mest på att det är en jämn liga!

 

Wenger sade att det inte bara är kvalitén som syns hos hans spelare just nu utan även kämparglöden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0