Utklassico


Vad var felet med Real? Barca spelade sin bästa match någonsin, har inte sett dem så bra sedan de hade Romario-Hagi-Stoichkov och vem det var på den tiden. Barca spelade inte som Barca, okej jag har inte sett dem mycket i år och vad spelar det för roll då om man ser dem vinna 20-0 mot Osasuna och de andra skämtlagen i La liga.. Idag blev Real totalt utspelat, dom hängde inte med, dom var sämre individuellt på elva platser av elva sist och slutligen spelade dom fult och skämde ut sig också. Messi och Villa presterade men backlinjen i Real var helt ute och surfade, vill inte kommentera för mycket innan Mourinho har sagt sitt, har dom feber i laget eller vad är det frgåan om? Finland hade feber i laget då Sverige hämtade upp den värsta hockeymatch som alla finländare minns. Måste säga att jag förstår ingenting förutom att Barca gjorde en riktigt bra match i 93 minuter på alla sätt och dom hade flyt också eftersom dom i princip inte missade ett enda läge. Ronaldo hade två frisparkslägen, blev inte speciellt farligt ens då. Många tyckte att båda lagen har lika bra spelarmaterial inför denna match, jag har inte sagt emot eftersom jag har sett så lite La liga i år...men inte har Real speciellt många toppklass spelare då man jämför med Barca. Özil är bra i landslaget men han har mycket kvar att bevisa i toppmatcher för Real.

Väntar redan på nästa El Clásico. Spelar Barca som ikväll är det ingen frågan om vem som vinner ligan och Champions League och vad som helst med det här materialet. Enda minuset var Peps gest då han kastade iväg bollen för Ronaldo, har han en gång plockat upp den skall han ge den också. Visst var det en del filmningar i matchen men det hör till och jag tycker inte att det blev för mycket ändå. Slagsmålen drog ner betyget lite grann men detta var en fantastisk match.

En av mina kompisar hade Villa som favorit redan innan jag visste vem han var, Villa är jäkligt bra på djupledslöpningar och avslut. En av de viktigaste på plan idag med tanke på att skapa fula siffror.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0