Inför Arsenal-Liverpool

Imorgon är det hemmamatch mot Liverpool i Premier League som gäller för alla oss som håller på Arsenal. Jag borde hinna ganska exakt till matchen, är nämligen på match i en annan stad hela förmiddagen. Liverpools anfallare har varit heta och att de vann 3-0 över Man City genom att göra tre mål i första halvlek tidigare i veckan var en bra prestation. Försvaret har fungerat bra speciellt mot topplag nu. Ändå tror jag att Arsenal klarar av att hålla bollen inom laget och vinna matchen på mittfältet. Problem kan bli att hålla nollan och att göra mer än ett mål. Tippar 2-1 till Arsenal.

Min önskade elva:


Lehmann
Eboue – Djourou – Koscielny - Clichy
Song – Wilshere
Nasri – Fabregas – Walcott
van Persie


Bänk
Szczesny, Squillaci, Gibbs, Diaby, Arshavin, Bendtner, Chamakh.

Ni ser att en viss målvakt är tillbaka i truppen efter fingerskada. Diaby var riktigt bra senast och borde kanske starta istället för Song. Det har varit en del av problemen i år att så kallade bra spelare har startat i svåra matcher utan att spela en enklare match först. Djourou lär starta men han har inte spelat någon svår match på en stund heller då han har varit skadad. Men med min elva finns det så mycket skicklighete och snabbhet att man skall kunna trycka på rejält och göra minst två mål. Om man lyckas hålla nollan beror på mittförsvaret och målvakten till stor del. Vermaelen tränar för fullt redan och kan hinna spela matcher i år. Denilson och Sagna är skadade medan Fabianski förstås är borta resten av säsongen. Frimpong kan snart dyka upp på bänken också, spelar med reserverna för tillfället.

Man City har allt att vinna idag mot Man United som är i toppform. Intressant derby som jag missar p.g.a. att jag skall på middag+dans ikväll. Matchen hör till FA cupen och frågan är om Fergie går all in och spelar med bästa laget eller om han vilar någon av stjärnorna...högst antagligen kommer de med bästa laget och vinner med 2-0 eller 3-1. Tevez är skadad men annars lär åskådarna inte sakna någon spelare alltför mycket.

Så småningom skall jag se Chelseas första halvlek och jag hoppas att Torres är bänkad. Har inte hunnit göra mycket annat än städa och hålla träning idag. Imorgon skall jag coacha en träningsmatch som kanske är den sista inför juniorernas serie som börjar snart. De äldre juniorerna inledde serien redan idag. Jag sade åt en tränare att det är ganska tidig säsongsstart men han menade att Allsvenskan och Tippeligan har börjat för länge sedan :)

Emanuel Frimpong är en 92-född junior från Ghana som har dragits med skador i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0