Champions League med mera

Har blivit några dagar utan bloggande igen. Kan säkert bli så ganska ofta nu här framöver. Självklart skall jag blogga Premier League och Champions Legue till slut men efter det uppdateras bloggen kanske inte så mycket. Fotbollssäsongerna drar snart igång och även om influenserna blir allt fler i och med det får jag allt mindre tid att skriva om mina tankar. Bara att följa  med och gå in på bloggen om man är intresserad även i sommar men hur ofta den uppdateras kan jag inte säga något om. I höst då Premier League drar igång igen är jag väl högsta antagligen i full fart igen och då försöker ja hålla ut till maj igen ;)

Italienska Inter fick se sig utslagna mot tyska Schalke i CL. Egentligen borde man ha fallit ut redan mot Bayern Mynchen men de hade och har försvarsproblem på gång i laget. Schalkes avancemang var aldrig i fara efter den första storsegern. Chelsea räckte inte till mot Manu där Ryan Giggs har tagit en stor roll i laget. Att man gång på gång spelar med Torres från start är inte klokt. Han har gjort bra insatser i Chelseatröjan men hans form är inte vad den skall var just nu, om det beror på fysiska eller psykiska omständigheter vet jag inte men det ser inte bra ut. Statistik visade att han sprang mindre än Van der Sar som sprang över 5 km i matchen. Säga vad man vill om Torres men hur i hela friden kan man ha Drogba på bänken? Då han hade malaria i kroppen kunde man ha honom på sidan men nu verkar han vara i hur bra form som helst. Stor, stark, snabb och målfarlig. Han gjorde såklart mål också. Rooney med flera i Man United verkar ha toppat formen till rätt del av våren, nu när paketet skall knytas ihop ser de röda ut att vara starkast. Vi får se hur det går.

Jag börjar bli väldigt trött på filmningar med avsikt att få till varningar för motståndare. Spelare som Nani får en lätt smäll (om det ens tar i alla gånger)...rullar extra varv, hoppar iväg längre än de behöver, gestikulerar och ligger kvar i onödan. Då varningen har utdelats stiger de upp och är minst lika fräscha som innan situationen uppstod. Som jag har sagt förr finns det lägen då spelare som Ronaldo måste hoppa undan tacklingar och ben som kanske kommer ut då han har full fart, detta bara för att inte skada sig. Händer att han faller utan kontakt då men det är inga direkta filmningar så länge han förstår att inte gnälla om frispark i onödan.

Ser igenom andra tränares fotbollsträningar via film just nu och försöker hitta något vettigt att lägga på minne. Finns en hel del, alla har nåt att ge som jag brukar säga. Jag funderade häromdagen på vilka tränare jag tycker att är sämst och inte skulle vilja tränas av själv...den med minst kunskap som är dålig på att lära ut saker? Nej, den som har en grå och tråkig personlighet. Det är absolut värst.

Finska ligans schema kommer väl snart? Mutskandaler och dålig ekonomi har det mesta av försnacket handlat om. Nu kan det tänkas att man spelar tre omgångar med totalt 33 matcher. Jag skulle gärna se att lagen spelar fler matcher, inte lika många som i ishockey men cirka 24 matcher är inte överdrivet mycket för en ligaspelare och ju fler matcher man har desto större chans att juniorer hinner få speltid. Jag talade med en skicklig ligaspelare igår och det verkade som om diskussionerna bland spelarna just nu handlar mycket om det som inte har med själva fotbollen att göra utan mer kring allt det som skrivs i media just nu.

Nu skall jag käka en lätt middag för att orka träna om 75min. Jag äter alltid tätt inpå både träningar och matcher. Imorgon skall jag coacha en träning och på söndag skall jag coacha en match. Vila från allt som heter fotboll sker endast på torsdagar för min del just nu. Såg halva Braga-Dynamo Kiev igårkväll och skall se resten från digiboxen nu. Roman Eremenko såg ut att vara i bra form. Trevlig helg alla läsare, något om helgens PL kommer imorgon!

Hoppas jag har fel då jag nu säger att Mixu blir en flopp och att Finland kunde ha valt en bättre (och mindre finsk) landslagstränare.

Kommentarer
Postat av: Ture Björkman

Filmningarna inom fotbollen har nästintill dödat mitt intresse för fotbollen för tillfället. Det är genant att se spelare som Rooney, Gerrard, Cole och Arshavin filma och gråta som småflickor för att sen gå ut i media och kritisera andra filmare, men du Pese filmar ju aldrig ;)

2011-04-15 @ 16:29:55
Postat av: Pese

Filmar Arshavin? Kan väl hända, men inget ja ha lagt märke till isåfall, ryssar brukar int ligga och gråta. Nog ha ja hunni falla lätt i mina dar, de kan va en del av spele ibland men att ligga och gråta för att få varningar åt motståndarna e inget ja ha syssla me. I engelska ligan (PL) ska man int filma, de hör liksom inte till i en så hård liga. Speciellt Nani stör ja mig på då han filmar, de drabbar honom sen då han faktiskt blir ordentligt stämplad och ingen tror att de riktigt e på allvar.

2011-04-15 @ 20:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0