Syn på olika lag. Konstgräs.

Vill man kommentera här får man nog lägga ut något sorts vettigt smeknamn för att få med sin kommentar, om man inte har väldigt befogad kritik. Jag har bekanta från stora delar av landet och en kommentar jag inte godkände just är skriven av någon från Åboland, bara så du känner igen dig. Gnäller jag bara på domarna? Nej, på vissa domslut här och där. Tycker domaren i Arsenal-Liverpool var mycket skicklig frånsett övertidens övertid. Jag skriver inte att alla andra lag än Arsenal är skit, jag beundrar Tottenham som de flesta Arsenal supportrar "tycker mindre bra om". Jag tycker att Chelsea är inspirerande många gånger, de har en fin fart då de kommer rättvända och de gör fina mål. Liverpool gör några matcher per år som är riktigt sevärda, förr mycket tack vare Gerrard och spelare som Riise m.fl. och nu tack vare Suarez m.fl. Barcelona har jag beundrat många år även om det intresset börjar ha avtagit, Inter har jag tyckt om men inte nu längre, svenska landslaget men inte speciellt mycket nu mer och Real Madrid har jag inget emot och de är undehållande att se på.

Ett lag som Man United tycker jag inte om p.g.a. deras historia och många saker som har skett genom åren med den klubben. De var dessutom världens rikaste klubb i början på 2000-talet om jag inte minns fel, vem vill hålla på den rikaste klubben? Finalen mot Bayern Mynchen 1999 är som jag tidigare har sagt en av mina värsta upplevelser i fotboll, en fin final som gav en bra känsla av fotboll i den ålder man var då med ett välspelande tyskt lag...förstördes av två fula övertidsmål. Who the ---- are Man United blev nog fiilisen efter det. Ändå tyckte jag att de var riktigt trevliga att se på då Ronaldo var i klubben och jag har nog inte klagat alltför många gånger under de år han spelade där. De vann ligan m.m. tack vare honom och han var en fantastisk värvning och han är den dyraste spelare som har sålts i fotbollshistorien. Utan honom blev laget så klart helt annorlunda, en spelare tyckte jag ändå att var trevlig att se och det var Tevez. Försäljningen av honom var en dålig affär, han blev bättre och bättre efter att han såldes. I dagens Man United kan jag beundra Vidic. Resten är inga spelare jag tycker om speciellt mycket, Manu tog många poäng då de hade skadeproblem och uselt tidigare i år. Det känns inte förtjänt och många gånger har de legat under och varit usla men kommit igen mot slutet av matcherna och tagit hem tre poäng. En match pågår förstås i 90min och den som gör flest mål vinner, men att det är snyggt och förtjänt kan ingen övertyga mig om. Eller ni kan ju försöka...då jag coachar ett lag och vinner oförtjänt så firar jag inte (eller ger positiv feedback) förrän i omklädningsrummet med stängd dörr och då så tyst att det inte hörs utanför dörren. Så fungerar jag då det gäller fotboll.

Inför kvällens match känns det oroligt eftersom anfallarna inte har någon speciellt bra målform. Att Van Persie gör mål finns det ingen garanti för och jag tror att mittfältet får lov att göra målen idag. Hoppas jag har fel.

Finns månag olika sorters konstgräs. Det absolut bästa konstgräset är med skumgummipusselbitar under. Mjukast och bäst, enligt mig. Dessa bilder är tagna från ett talko med laget jag spelar i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0