Manu ser ut att gå vidare


Schalkes försvar höll inte ihop bra idag. Båda Unitedmålen kunde ha stoppats med lite bättre spelöga och kommunikation. Speciellt Giggs mål blev väldigt fint, men kanske lite onödigt sett ur Schalkes laglednings synvinkel. Rooneys mål hade gått att stoppa med lite förflyttningar i sidled men försvaret gjorde allt utom det de skulle. Känns som en löjlig semifinal med Schalke på plan, de kan göra mål och de skapade chanser idag. Men försvarsspelet, uppspelen och bollinnehavet var tre problematiska områden. Bayern Munchen hade inte försvarat bättre utan de hade kanske förlorat 3-1. Manu har slagit ut Chelsea i Cl och det är helt fint från deras sida, ändå känner man Chelseaspelarna bra och möter dem ofta. På vägen till final hade jag gärna sett Manu möta Inter, Barca, Real eller Milan för att få lite annorlunda motstånd som hade kunnat skapa spänning. Schalke saknar rutin och de saknar även stora spelarprofiler (Raul är en föredetting), vilket kan vara riktigt viktigt i CL slutspel. Om Real skulle ta sig till final har de gått den klart tuffaste vägen, om Barca tar sig till final har de gått en klart tyngre väg än Manu. Tar Schalke sig till final sitter jag med en Manutröja då de spelar i PL senare i år :)

Giggs som är född 1973 är verkligen på gång just nu.


Kan Real slå Barca imorgon och kan de ta sig till final? Jag tror att allt hänger på försvarsspelet, håller man nere siffrorna kan man vinna 1-0 eller åtminstone få jämna resultat...om det räcker för avancemang får vi se. Att göra mer än ett mål på Barca är ytterst svårt så något av resultaten 1-0, 0-0 och 1-1 är kanske vad Real får sikta in sig på.

Nu först slutade matchen i min digibox, blev att se den från inbandning efter att ha hållit tre träningspass idag. Manus mål kom vid 67´och 69´..."två minuter som förstörde festen" kunde media använda som rubrik. Nu är det mindre än en vecka tills egen serie drar igång för min del och mindre än två veckor tills juniorserien drar igång. Känner mig mer förberedd än på väldigt länge, saker fungerar just nu efter fyra månaders hårt målmedvetet arbete. Om inte skador (i mängder) dyker upp i lagen blir det en riktigt bra säsong både som spelare och tränare för mig, det lovar jag.

Imorgon får vi se om Ronaldo lyckas spela en stor roll mot Barca.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0