Arsenal värvar nytt och ungt

Alex Chamberlain lär vara den nya Walcott enligt hans farsa åtminstone. Han gjorde åtta mål då de steg till Championship förra säsongen. I Southampton har han gjort 10 mål på 36 seniormatcher vilket är helt okej för en så ung spelare! Han har spelat fem U-landskamper varav en i U-21. Då han värvades idag skrev ingen att han fyller 18 år om en vecka så det är på sätt och vis en 18-åring man har värvat. Jag vet inte hur snabb han är men många anser att han skall spela på yttermittfältet. Han lär även vara bra i mitten men då i offensiv roll. På youtube ser han kvick ut och framförallt framfusig, han gör flera mål efter att ha pressat stenhårt och sedan avancerat med bollen efter det.

Säkert en bra värvning att bygga något av, dessutom är han engelsk och det är bra både för reglerna och för engelska landslaget. En fråga jag ställer mig är, betyder det här att Fabregas lämnar klubben? Vi börjar ha väldigt många offensiva spelare nu om ingen säljs!?! Jag antar att ingen målvakt värvas nu även om det ryktades om någon bättre som man hade försökt värva men missade p.g.a. förlorad budgivning. Sesny och Fabianski i toppform kan kanske hålla tillräckligt tätt, men jag tvivlar. Försvaret med Vermaelen och Koscielny har en viss chans, Djourou är inte helt dålig...men tänk på alla skador under en säsong. Nej utan en ny mittback bli det nog problem. Mittbackar bör vara rutinerade för att säkert tillföra något. Blir det någon ny? Nja knappast. Det blir att göra många mål i år för att ta många tre poängare med andra ord.

Chamberlain kommer att vara viktig för laget senast 2012.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0