Då allt fungerar, en sällan skådad lerpott och en gräsöken



Ett lerigare hörn på en fotbollsplan har man sällan sett. Antar att en gräsklippartraktor har kört fast och därav hjulspåren. Hade bortamatch med juniorerna igår och planen var inte hemskt våt även om den här bilden kunde få en att tro det. Nä planen var helt okej. Vi skämtade före matchen om att man kan tackla omkull någon motståndare i lerhörnet, i slutet av matchen var det nära då en av mina anfallare tacklade en motståndare hårt men istället för att rikta "fallfarten" mot leran riktade han farten ut från plan och klarade sig undan :) Matchen vann vi 3-1 och det känns extra bra då förväntningarna inför matchen vara att det kanske inte blir seger...vissa dagar fungerar allt, pressen som gör att det varken uppstår utrymme eller tid, spelvändningar där motståndarna börjar se ut som koner och en fiilis som ger 3p!

På tal om gräs såg jag specifika konstgrässkor i Umeå nyligen då det var cup där. I butikerna såldes dessa skor som har en speciell yta på dobbarna och en speciell yta på själva skon. Kan inte förklara desto bättre men materialet fungerar bra med konstgräs helt enkelt och nöts inte på samma sätt. Jag kunde samtidigt blogga om sprinklersystem för nu har flera planers gräs blivit till hö då de inte har vattnats. Har själv fört fram en önskan om bevattning till den plan man ser här under för över en månad sedan...


En fin gräsplan som har förvandlats till öken


Som tur är har man förstått att börja bevattningen nu, bättre sent än aldrig. Jag kan inte så mycket om gräs i sig men för mycket sol utan något vatten alls är inte bra! Nåja det skall regna en vecka nu och regnet har öst ner i ett dygn snart. Denna bild är tagen samma dag som bilden ovan någr aminuter senare på ett ställe som har fått vatten.


Ännu finns det hopp

Som tack för att så många följer min blogg skall jag försöka uppdatera ofta nu. Att uppdatera varje dag med inlägg som är tre meningar långt är inte min grej och kommer knappast att bli det heller. Att uppdatera på sommaren är inte min grej heller men nu börjar sommaren vara förbi. Det som håller oss fotbollsmänniskor vid gott sinne hela hösten, vintern och våren då det är dåligt väder är nog fotboll på teve. Som jag längtar efter Premier League just nu :) Om fem dagar flyttar jag in i en helt egen lägenhet, det skall bli kul och senare i höst skall jag högst antagligen besöka Manchester för ett höstlov fyllt med fotboll. På jullovet blir det söderns sol i två veckor för att orka med min fartfyllda vardag hela våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0