Förlust mot Benfica 1-2, Fabregas fundering

Såg delar av Arsenals förlust mot Benfica igår. Man bytte cirka nio spelare i andra halvlek varav de flesta i halvtid. Man behöver alltså inte bry sig så hårt i att det blev förlust. Vermaelen var för klen/dålig vid första målet och Squillaci var för dålig vid det andra målet. Song och RVP hade en bra gemensam första halvlek där RVP kom till heta chanser men missade en aning. Gibbs spelade fram till RVP:s mål i första med en fin bakåtpassning i boxen. Något som Clichy sällan bidrog med i sina matcher. Det är snart dags att börja vinna matcher och spela med bästa laget. På lördag kl.19.25 finsk tid börjar allvaret för The Gunners i Premier League!

Är Fabregas skadad eller är han bara så attraktiv att man funderar på att sälja honom på allvar? Jag som Gunnersfan och person som följer med läget är aningen orolig att Cesc blir såld. Arsenal tänker säkert att de har väldigt många bra mittfältare utan honom och får man 40 miljoner euro är det tillräckligt bra affär för att släppa honom. Okej andra får isåfall stiga fram, vi har ramsey, Wilshere, Song och en av mina favoritoutsiders Diaby. Nasri kan också spela på mitten men jag tror inte att det är aktuellt. Jag vet inte heller om spelare som Frimpong är hårt på kommande mot öppningselvan? Utan Cesc vinner vi nog inga titlar denna säsong. Man kan inte göra sig av med de bästa då de dessutom har rutin. Han ligger bakom extremt många viktiga mål som ger poäng. Då han inte är skadad är han en av världens bästa mittfältare, han skulle nog anpassa sig i Barca och ta en plats snabbt där. En stor orsak till att inte sälja honom är att man tydligen inte lyckas med några stora värvningar och man vill aldrig sätta ut stora pengar på spelare. Bra tanke, men man måste kunna spendera emellanåt också. Fabregas är en stor njutning för alla fotbollsfans och jag hoppas att han inte lämnar världens bästa liga. Det förlorar vi alla på. Alla förlorade också på att Ronaldo for från ligan, men eftersom han mer eller mindre ensam avgjorde ligan för United kändes det inte helt hopplöst att han for :) Han kunde dock ha flyttat neråt till typ Everton och lämnat kvar i rätt liga.

Silly season fortsätter. Jag tror att Arsenal jagar en bra målvakt och möjligen en bra mittback men knappast. Några andra värvningar förväntar jag mig inte. Undrar varför man inte har sålt fler spelare? Rosicky har väl för lågt värde just nu för att bli såld. Chamakh och Bendtner verkar man ha tålamod med. Kanske Bendtner blir såld i och med ett köp av en ny anfallare snart? Nja, knappast men inte omöjligt.

Nya bortaskjortan är så tuff!!! Jag vill också ha en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0