Fotbollen som köps sönder

Idag skall jag bidra med några länkar. Tiden utvisar om Man City har köpt sönder ligan eller inte. Risken finns verkligen. Som jag tidigare har sagt skall det vara någon måtta. Kul att se tidigare år då de inte riktigt lyckas eftersom det oftast inte går att köpa ihop ett lag och få det att fungera på kort tid. Vad som håller på att ske denna säsong med Man City vågar jag inte ens gissa, men då man ser vilka spelare de har lämnat kvar på bänken igår så har de lugnt sagt bredd. Det har varit 130 läsare sedan igår här på bloggen. Det är kul att många är intresserade av vad jag skriver. Allt kommer jag inte alltid på själv, det finns många från Britannien som diskuterar med mig och kommer in med fakta som jag använder mig av. Att få till största delen finländare att läsa en blogg om fotboll är inte lätt. Jag jobbar vidare och om två månader kommer jag att beöska både Manchester och London är det tänkt.

Länk nr.1 En krönika efter Tottenhams match om dagen då fotbollen dog. Läs även kommentarer som finns i kommentatorsfältet. De är bra formulerade och genomtänkta till stor del.

http://www.svenskafans.com/england/KRONIKA-Dagen-da-fotbollen-dog-414131.aspx

Länk nr.2 UEFA har på gång sin FFP alltså deras financial fairplay regler. Kanske kan de lägg tak på löner och spelarköp. Chelsea tidigare och Manchester City för tillfället köper sönder fotbollsvärlden som om den vore ett monopolspel.

http://www.uefa.com/uefa/footballfirst/protectingthegame/financialfairplay/news/newsid=1494481.html

Länk nr.3 Här en utredning för de som extremt intresserade. Jag varken orkade eller hann titta desto mer på den idag.

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Publications/uefaorg/Publications/01/45/30/45/1453045_DOWNLOAD.pdf

Jag skall iväg och coacha en bortamatch nu snart. Med bara 2-3 pojkar på bänken blir det hårt att vinna. Vi ska göra vad vi kan för att ta brons i regionen trots att vi inte har bästa laget på benen. Imorgon skall mina ben också få spela lite fotboll. Det blir nog fotboll varje dag denna vecka, hoppas få lägenheten färdigrenoverad någon gång snart trots allt. Kanske man borde göra som det numera populära uttrycket "öppna plånboken" för att få det gjort snabbare :)

Dzeko som gjorde flera mål igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0