Inför Udinese-Arsenal

Elva:

Szczesny
Jenkinson – Vermaelen – Djourou– Sagna
Song – Ramsey
Rosicky
Walcott – van Persie – Gervinho

Bänk: Fabianski, Koscielny, Chamakh, Arshavin, Frimpong, Miyaichi, Oxlade-Chamberlain

 

Med Nasri mer eller mindre klar för ManC ser inte Arsenal speciellt starka ut denna säsong. Med en vecka kvar på transferfönstret har Wenger fullt upp antar jag. Vi behöver nog en riktigt het spelare ännu plus en till egentligen men jag tror att det bara kommer en förstärkning den kommande veckan. Kommer Tevez får vi vara nöjda. I kvällens match kan Koscielny starta istället för Djourou möjligtvis. Kanske får Arshavin starta istället för Walcott som var blek senast. Wilshere är skadad och lär vara borta ännu någon vecka, det är mycket störande eftersom han är den bästa mittfältaren i laget.

Ikväll blir det att se upp med Di Natale som är extremt snabb och man bör också vara beredd på Udineses kontringar. Bortaplansmål kan man gå vidare på ikväll och resultatet 2-1 tror jag inte att gör någon Gunner besviken. Wenger finns med eftersom Arsenal överklagade beslutet om hans avstängning och det inte hinner behandlas före Udinesematchen. Ganska bra för Arsenal, viktigast är att ta sig till CL nu och då man är i gruppspelet är inte tränaren lika viktig eftersom man oftast möter många svaga lag. Som jag har skrivit tidigare är augusti en yr månad där Arsenal inte kommer att lyckas speciellt bra. Matchen mot Manu inkommande helg är dömd att misslyckas. Men man vet aldrig. Försäljning av världsklasspelare, lite skador och coachen avstängd nu som då…ja inte har det börjat alltför bra. Men det reder nog upp sig, spelidén är bra och vi lirade ut Newcastle totalt nyligen även om det inte skapades tillräckligt med chanser för att vinna. Stundtals var Udinese också utspelat.

Igår tog mina juniorer en ny seger och nu är siktet inställt på att bli tredje bäst i regionen. Nästa måndag kan det ödet avgöras. Vi kan inte spela på resultat för vi är det enda laget som inte deltar i sista omgången. Vill vi vara säkra bör vi helt enkelt ta tre poäng, annars kan det gå lite hur som helst. Resan till matchen består av 1,5h i buss, något som spelarna är ovana med. Få se hur det går. Ikväll skall jag vara med i en bortamatch som spelas på en stadio med ganska ojämnt gräs. Jag har inte spelat bortamatch på snart två månader så det skall bli skönt att komma iväg och spela på annan ort som omväxling. Imorgonkväll skall HJK försöka slå ut Schalke i kvalet till Europaleague. Inför över 60 000 åskådare blir det hårt men med 2-0 i bagaget från hemmaplan kan det förstås lyckas. Min gissning är ändå tyvärr att Schalke vinner med 3-0.

En man med ett tufft arbete just nu.Arsene W


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0