Per Mertesacker är välkommen

Jag vet inte vad han kostar och vad skall ha i lön men Mertesacker är hjärtligt välkommen till Arsenal! Han är bara 26 år men har en mäktig rutin. Eller vad sägs om 75 landskamper för Tyskland, 221 ligamatcher för Hannover & Werder Bremen plus hela 53 europamatcher. Passligt att han är 198cm så har vi en till back som är stark i luften förutom Vermaelen. För en vecka sedan försökte jag tysta ner dem som skulle såga bort Arsenal ur tätstriden och de som ville spekulera alltför mycket innan transferfönstret var stängt. Det är svårt att få folk att lyssna ibland och ännu finns det 2h 40min i skrivande stund tills klockan är 23.59 i England. Någon Sneijder kommer knappast, mittfältet får lov att inte vara skadedrabbat eller så kanske någon av de nya kan överraska även på mittfältet. Jag tror inte att man byter spelidé eller uppställning från 4-3-3 trots alla nyförvärv. De verkar vara inköpta för att passa i den idé som redan finns. Park, Santos och Mertesacker blev de tre sista nyförvärven om inte Wenger överraskar än ikväll. Bendtner lär vara såld innan midnatt. Henri Lansbury lånas ut till West Ham tills vidare. Campbell och Sunu hittar man numera i Lorient men Campbell är endast på lån.

Passar säkert bra med landslagsuppehåll för att få ordning på laget. Låter dumt men redan att hinna sitta ner och fundera över nyförvärven och fylla dem med information är bättre än att ha en ligamatch nu på lördag. Mpnga spelare är borta på landskamper, hoppeligen skadar ingen sig! Jag fick en kommentar om Traore. Han fick väldigt mycket speltid i Juventus och det säger nog att han fungerade ganska bra där. Jag har inte sett mycket av honom där, det stämmer. Arsenal behöver utmärkta backar för att vara bland topplagen och dit har Traore en lång väg än...kanske för lång för att han skulle kunna vara kvar.

Jag har en del jobb att göra än ikväll så jag får lämna er med en bild av Mertesacker nu. En dag kanske han är kapten i The Gunners!

Milan får vara lika rädda som på bilden om vi möts i CL slutspelet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0