Sen kväll

Manu fick tre poäng på hemmaplan efter 3-0 mot Tottenham. Jag såg inte första halvleken p.g.a. sen träning. I andra halvleken var det jämnt ett tag, men försvarsspelet kom att avgöra matchen. Markeringarna i boxen och annars på plan ger Spurs backlinje lågt betyg. Mycket svagt försvarsspel i andra halvleken. De två försvarande mittfältarna släppte Manuspelare att komma rättvända på mitten alltför många gånger utan att de alls hade någon press på sig, helt oförståeligt. Mål framåt kunde ha kommit, några farliga skott och en volley i stolpen från närhåll hade Spurs bl.a. i i andra halvlek. Efter matchen måste jag gå in och kolla elvan via eurosports hemsida och de stora namnen fanns med offensivt. Vet som sagt inget om första halvleken men anfallen via kanterna var lite för slöa och besluten togs för sent och därför hann Manus backlinje ställa sig där de ville för det mesta.

På onsdag är det match mot Udinese borta i Italien för Arsenal. Wilshere är kanske med, om inte kan det bli hårt. En förlust med 2-1 räcker om man inte vill lägga ribban högre än så. Förhoppningsvis backar man inte hem och ser på resultat, slutade inte bra mot Barca på våren. Annars någon som såg Chicharitos skott efter avblåsning i slutet idag? Kom bra mycket senare än för RVP på våren men inget snack om varning vad jag såg. Wenger fick två matchers avstäning till av UEFA för att han var med och coachade från läktaren i Udinesematchen senast. Gör reglerna klara eller gräv ner er i sandlådan där ni redan leker. Vilket skämt att stänga av honom ytterligare...vad får han inte göra på läktaren? Han kunde exempelvis ha ett papper med olika "kroppstecken" som betyder olika saker, en assistent kunde ha ett motsvarande papper och se vad han visar genom tecknen...det går alltså att kommunicera hursomhelst så länge han får vara på plats. Några fingertecken, en hostning, att klia sig i nacken eller vad som helst kan man ha som tecken för att göra taktiska ändringar. Förbjud tränare att komma in på stadion om de inte får "coacha" från läktaren. Skämmer ju ut fotbollen som sport.

Med blandade känslor såg jag idag några av mina egna juniorer spela mot några andra juniorer som jag har talangtränat tidigare. Skicklighetsmässigt tror jag inte att skillnaden var så stor mellan spelarna, men den taktiska biten som föreningen och tränarteamet står bakom gjorde att skillnaden mellan lagen blev märkbar. Tränar man på fel sätt som lag blir det inte bra fast hur bra spelare man har. Fick en hård smäll på knäet ikväll själv då det började skymma. Låg ensam med en ispåse och några flugor och försökte få ner min höga puls. Då den äntligen sjönk kändes det bättre och det var mest på muskeln det hade träffat så jag borde vara i spelskick i övermorgon. Imorgon spelas nästsista matchen i regionserien, hoppas på vinst där så blir sista matchen någon sorts bronsmatch. Brons i regionserien och silver i distriktsserien är målen just nu, först var målet att hållas i serien men man skall ändra målen på vägen för att försöka prestera maximalt utan att ändå lägga upp dumdristiga mål.

En tävlingsfråga:
jag såg andra halvleken av en ligamatch igårkväll. Satt bakom ena målet högst uppe. Vad tror ni att jag följde med i spelet till största del då?

Fabregas gjorde mål i 5-0 segern över Napoli ikväll. Hans första match från start.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0