Another day comes to an end

Idag har jag inte sett en minut Premier League. Såg resultaten flera timmar efter att de var klara. På kursen har vi varit så koncentrerade på att lära ut fotbollsfärdigheter att ingen har nämnt vare sig lottningen igår eller matcherna idag. Själv följde jag lottningen i smyg från mobilen igår. Idag laddade telefonen ur i något skede men jag hade nog ändå inte sett på den, är man inne i något så vill man inte komma ur det innan det är slut. Lite på 13 timmar blev dagens saldo på kursen, enda gången vi pausar är då vi äter eller förflyttar oss.

Noterade att topplagen vann i PL. Arsenal verkar ha gjort en bra match med 33 pass i rad före 3-0 målet och Vermaelen gjorde mål på en hörna, det hade gått 178 hörnor inann det målet! Arsenal har sex segrar på sju senaste ligamatcherna men det är svårt att knappa in på lag som bara vinner. Ligan är sig olik jämfört med tidigare år. Istället för en bloggpaus på några dagar har jag uppdaterat nu igen och den motivationen kom från 77 läsare på förra inlägget. Obs RVP gjorde mål idag igen! Han snittar ett mål per match på hösten. Borde sätta fem baljor till för att nå Shearers rekord. Jag håller fast vid det jag har sagt tidigare, han lyckas tyvärr inte.

Personliga noteringar idag? Finska ordet "ketteryys" står för både smidighet och vighet, hur skall jag då kunna säga vilket jag menar :) Jäkla språk. De finskspråkiga får förstå mig som de vill för jag förstår dem som jag vill. Har känts bra med språket överlag idag, missade en del meningar idagmorse men det var delvis för att jag redan kunde det mesta och luften höll på att ta slut i rummet plus att solen sken rakt på oss. Om språket har känts bra så måste jag väl ändå erkänna att det känns lite tråkigt att vara med finskspråkiga ibland. Deras humor och sätt att vara är så annorlunda, kuturen skiljer sig. Ändå har jag träffat många spelare och tränare som jag säkert kunde vara vän med om vi bodde närmare varandra. En av mina nya vänner är en före detta ligaspelare som ännu är aktiv spelare. Otroligt ambitiös kille med en fantastisk inställning till allt. Han är yngst på kursen och saknar tränarrutin nästan totalt men han är villig att lära sig. Han förstår att han behöver hjälp av oss andra för ligameriterna hjälper inte så långt då man skall lära ut något. Snackade lite grann med en fystränare som utbildar sig inom fotboll för det är hans specialområde och vi skulle hjälpa två pojkar med en skivstång. Han lärde ut fel kroppslutning åt den ena killen, knappt så jag vågade gå in och påpeka något då fystränaren just har fått ligakontrakt på 1+1 år, men jag gick in och rättade honom och han gav med sig direkt :) Ajaj..och två min senare instruerade jag en pojke fel men han visste vad som var rätt som tur var :) Jag trodde att skivstången skulle ovanför huvudet istället för till axelhöjd så det var åtminstone inget farligt.

Vet inte om ni tråkas ut av mina iakttagelser men jag träffar intressanta människor i min vardag, inte bara här utan även där hemma. En dag kanske det känns trevligt att se tillbaks på gamla inlägg som det här. Än så länge läser jag aldrig min egen blogg eller ser tillbaka på några inlägg för nöjes skull. Imorgon är det väckning kl.7.45, frukost (blåbärs risifrutti+smörgås med mjölk), packning av grejer och färdigställande av en uppgift, möte med lunch och en massa annat på stadion och 15-tiden avfärd mot coolaste lägenheten i Österbotten. På måndag far man "utvilad" till jobbet och konstaterar att tisdagen är ledig för då är det Finlands nationaldag!

Dagens bild här under, ni kan ju lista ut vad det är för något :)

Kommentarer
Postat av: Ture

"Har känts bra med språket överlag idag, missade en del meningar idagmorse men det var delvis för att jag redan kunde det mesta och luften höll på att ta slut i rummet plus att solen sken rakt på oss."



Hur kan solen inverka på dina språkkunskaper?

2011-12-04 @ 02:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0