CL ikväll

Nu är det just dags för mig att fara iväg och starta träningarna inför säsongen 2012. Juniorerna har inte haft paus helt och hållet men själv har jag haft en månad ledigt från att coacha. Har ändå skolat andra tränare i cirkelträning och då var pojkarna på plats men överlag har jag hållit mig borta. Noterar att det nu finns lite snö på marken men vi är alltid inomhus då vi tränar :)

Vi får hoppas att Chelsea tar sig vidare ikväll och inte skämmer ut England mot Valencia. Arsenal har en betydelselös match ikväll och därför är min gissning på öppningselvan borta mot Olympiacos: Fabianski, Santos-Squillaci-Miquel-Djourou, Cocuelin-Frimpong-Rosicky-Alex OC, Benayoun-Chamakh. Detta skulle vara en 4-4-2 uppställning. Arshavin, Park och några andra kan lika bra starta för att de också behöver speltid men kanske får de bara hoppa in. Övriga CL matcher är inte så intressanta enligt mig. Ha en nice kväll och grattis på 94-års dagen Finland!

Litti är en bra förebild för finsk fotboll. Här i en klassisk spelskjorta. Då jag var liten var han den enda spelaren som var värd att se på teve i Finlands matcher.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0