Kvällen efter


Chocken har väl lagt sig åtminstone för oss nordbor. I England lär gårdagens nederlag diskuteras aktivt ännu och inte förrän nästa års CL lär diskussionerna vara helt borta om ens då. Många har talat med mig idag om speciellt Man City, hur kan de misslyckas då de spenderar som de gör? Jag har inte gett något svar. Tidigare i år och ifjol har jag talat om att det tar tid att få ett lag att fungera ihop riktigt bra. Stundtals ser man det i Citys spel. Sällan har de fungerat bra i 90min i någon match, men jag har varit ganska tyst om saken ändå för de har vunnit mycket och imponerat mest i årets Premier League...överlägset. Jag tror att Pool, Spurs, Manu, Arsenal och Chelsea kan slå dem om det bara råkar sig då de möts. Resten av lagen i ligan lär inte stjäla poäng av dem om det inte händer något väldigt speciellt i matchen (rött kort eller dylikt). I Europaleague har City en gyllenen chans att vinna allt och det överlägset. Då Manchesterlagen en gång hamnade dit hade de ju oturen att det andra laget från staden också kom dit som konkurrent.

Har varit på gym ikväll. Har blivit två riktigt sena gymkvällar i rad nu. Ju längre man får vila upp sig efter jobbet desto hårdare orkar man ta i sen. Så har juniorträningarna kört igång nu också. Såg en hemsk träning igår efter att vi hade slutat. Det värsta man kan se är då en tränare radar upp sina femton spelare och en i gången skjuter ett skott då man står på en dyr konstgräsplan där så många andra gärna skulle vara. Suck! Har själv varit i förening(ar?) där juniorlag har dragit liknande övningar. Eländes elände, vad man än gör på plan kan man ju hitta på något där spelarna inte står och väntar 95% av tiden i en övning.

Tipsa någon om en fantastisk julklapp! En fotbollsvägg med unika egenskaper, fotbollsspelarens bästa vän, be folk kontakta mig för mer info.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0