Finaldags

Idag kl.18 finsk tid väntar Carling cup finalen mellan Arsenal och Birmingham. Matchen är viktig för Arsenals självförtroende då det börjar bli länge sedan man tog en titel. Jag väntar mig en match där Arsenal för spelet till stor del medan Birmingham mest får satsa på kontringar. Ändå lär inte Birmingham backa hem lika mycket som de flesta lag gör. De vill nog försöka spela bra fotboll då det är en final det handlar om. Fabregas och Walcott skadade sig i förra matchen men ser ut att vara tillbaka ganska snart. Ett tag var det tal om att Fabregas skulle spel idag men så blir det inte. Van Persie får ta en stor roll i anfallet då man inte vet exakt vad Bendtner och Arshavin kommer att bidra med. Om Diaby är i bra skick kan det tänkas att Bendtner tas ut och Nasri flyttas upp i något skede om det behövs. Så mycket mer "förstärkning" tror jag inte att det kommer från bänken som egentligen är ganska klen idag.

Elva

Szczeszny, Sagna-Koscielny-Djourou-Clichy, Song-Nasri-Wilshere, Bendtner-van Persie-Arshavin

Bänk

Alminia, Gibbs, Squillaci, Diaby, Rosicky, Denilson, Chamakh


Vad gäller Birmingham kan prickskytten Larsson, teknikern Hleb och långe Zigic ställa till en del framåt idag och Foster är en helt okej målvakt. Mike Dean dömer matchen och jag hoppas att han inte gör några stora fel i denna fotbollsfest på Wembley.

ManU hade stora problem första 30min igår och kunde ha släppt in två mål om det inte vore för Van der Sar. Istället gjorde man mål på den första chansen som dök upp då en back släppte markeringen totalt i boxen. En stund senare sköt Nani högt i stolpen med ett fint utåtskruvat skott. Manu är vassa då det uppstår lägen och det är nog därför de leder ligan också. Hann inte se mer än 30min innan jag for iväg på träning igår, tänkte nog att Wigan kunde klara kryss om de spelade lika bra resten av matchen. Men 4-0 blev det tydligen till slut. På tisdag är det dags för Chelsea-ManU på Stamford Bridge. Då är det väldigt viktigt att Manu tappar poäng så att Arsenal det tekniska fina laget så småningom kan ta hem ligasegern som de förtjänar!

30-årige Nikola Zigic är 202cm lång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0